fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/akpoloek/akpoloekherbst030714ggseth.pdf
Forschung nach kurzer Irritation wieder zum ‚business as usual‘ über. Die Legitimitätskrise hat damit längst auch die Wirtschaftswissenschaften selbst erfasst. Der Arbeitskreis Politische Ökonomie http://iim
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/international-workshop-abstract-booklet.pdf
with the use of Effutu language in achieving their socio-economic goals. It also looks at how Effutu language as their mother tongue develops their education since the language policy of education emphasis [...] unique characteristics of developed countries. It is empirical to note that language of developed countries, mostly English language is seen as a vital wealth which has contributed to the unification of nations [...] bare that development cannot be successful without language. Drawing from the Millennium Development Goals (MDGs) which comments that “Language-based development plays a significant role in ensuring that
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/workshop2016-final-program.pdf
Children’s Future Research 14.30-15.00 Emma Sarah Eshun (University of Education Winneba, Ghana): Language as a baseline for the development of the Ghanaian child 15.00-15.30 Kolawole Raheem & Evans Asante
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/akpoloek/cfp-linz.pdf
will be held in German and English. Submission Please submit an abstract of at least one page in German or English language as soon as possible, until September 1, 2012 at the latest, to walter.oetsch@jku
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/akpoloek/gender-und-oekonomischer-wandel-program.pdf
Stillstand von Frauenarbeit im Längsschnittvergleich: Das Beispiel Österreich” 12.30 – 14.00 Mittagspause Track 1: 14.00 – 16.00 Track 2: 14.00 – 16.00 Alexander Langanka/Kirsten Mikkelsen (Universität Flensburg) [...] 16.00 – 16.30 Kaffeepause Track 1: 16.30 – 17.30 Track 2: 16.30 – 17.30 Gerd Grözinger/Marlene Langholz (Universität Flensburg) „Geschlechtsunterschiede bei studentischen Hilfskräften - eine erste Hürde
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/projekte/globales-lernen/dokumente/orientierungsrahmen-globale-entwicklung-2016.pdf
L’univers des langues: Ce que pensent les enfants et les adole- scents en Europe. In: Candelier, M. u. a.: JaLing – La porte des langues. Graz: CELV, pp. 175–187 bzw. (2004): The world of languages: What children [...] Literatur 109 Lang-Wojtasik, G., Scheunpflug, A. (2005): Kompetenzen Globalen Lernens. In: Zeit- schrift für internationale Bildungsforschung u. Entwicklungspädagogik, Jg. 28./2, S. 2–7 Lang-Wojtasik, G., Klemm [...] Australia • Aborigines • (Aboriginal) Languages • Immigration English in India • The heritage of British colonization New Englishes • Remaking a colonial language in post-colonial contexts 1.1–1.4, 2.2
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/chemie/dokumente/publikationslisten/digitale-ressourcen-rautenstrauch-03-2023.pdf
5446/56341 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin; Burmester, Justin: Ammoniak-Springbrunnen in klein. 2021. https://doi.org/10.5446/56040 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin; Burmester, Justin: HCl-S [...] https://doi.org/10.5446/55341 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin: Pipettieren mit Messpipetten. 2021. https://doi.org/10.5446/55340 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin: Geheimtinten. 2021. https://doi.org/10 [...] org/10.5446/55338 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin: Reaktion von Aktivkohle und Kupferoxid. 2021. https://doi.org/10.5446/55337 Rautenstrauch, Hanne; Langenau, Robin: Verdünnungsreihe mit Natronlauge
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/chemie/dokumente/publikationslisten/konferenzbeitraege-und-vortraege-rautenstrauch-12-2023.pdf
Rautenstrauch, H. (2015): Fostering of Cognitive Academic Language Acquisition in Chemistry - Consequences and Possibilities for Chemistry Teacher (Language) Training. Vortrag, 6th European Variety of Chemistry [...] Education, Tartu (30.06.-02.07.2015) Rautenstrauch, H. & Busker, M. (2015): Academic Language and Subject Specific Language Abilities of Future Chemistry Teachers. Poster, 6th European Variety of Chemistry
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/chemie/dokumente/publikationslisten/publikationen-gudenschwager.pdf
5160–5166. Beiträge in Tagungsbänden: 3 Gudenschwager, S., Wickleder, M. S., Fabian, M., Klüner, T., Langer, T., Pöttgen, R. (2012): Sn(CH3SO3)2: A comprehensive analysis 16. Vortragstagung der Fachgruppe [...] 2009, Suppl. 29, 35. Verzeichnis der Konferenzbeiträge (HAUPTVORTRAGENDE MIT * GEKENNZEICHNET) 13 Lange, S., Gudenschwager, S. (2018): Oxalate als Ausgangspunkt zur Züchtung von Kristallen im Chemieunterricht [...] 2014. 9 Gudenschwager, S., Neuschulz, K., Struckmann, M., Wickleder, M. S., Pöttgen, R., Winter, F., Langer, T. (2013): Tin with complex oxo-anions: a comprehensive analysis of Sn(CH3SO3)2 and Sn(CF3SO3)2
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/chemie/dokumente/publikationslisten/publikationsverzeichnis-maike-busker.pdf
Rautenstrauch, H. (2015): Fostering of Cognitive Academic Language Acquisition in Chemistry - Consequences and Possibilities for Chemistry Teacher (Language) Training. Vortrag, 6th European Variety of Chemistry [...] Education, Tartu (30.06.-02.07.2015) 46 Rautenstrauch, H., Busker, M. (2015): Academic Language and Subject Specific Language Abilities of Future Chemistry Teachers. Poster, 6th European Variety of Chemistry [...] 2018. Universität Regensburg. 153–156. 19 Budde, M., Busker, M. (2016) Fostering subject specific language abilities of future chemistry teachers. New Perspectives in Science Education. 5th Edition. Libreria
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-