https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/joulepartner-story-de.pdf
Wasser im Kessel in Be- wegung. Dieser Vorgang wurde 20 Mal wieder- holt. Joule maß jedes Mal die genaue Höhe der Gewichte und erstellte eine Reihe mit 20 Zah- len. Anschließend stoppte der Arbeiter, Joule [...] Naturwissenschaftliche Partnerschaft 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Naturwissenschaftliche Partnerschaft: James Prescott Joule, William Thomson und das mechanische Wärm [...] mit einigen weiteren Fragen, die Dis- 2 Naturwissenschaftliche Partnerschaft Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu kussion weiterzuführen. So fragte er nach Joules Vorgehensweisen
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/joulehartearbeit-story-de.pdf
Die harte Arbeit des Experimentierens 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Die harte Arbeit des Experimentierens Manchester in den frühen 1840er Jahren: In dieser Zeit war Manchester [...] Messungen durchzuführen, bei denen sein Arbeiter die Gewichte hochzog und wieder sinken ließ. Nach jedem 20. Mal maß Joule die Temperatur des Wassers. Ihm war klar, dass seine Mitarbeiter über sein merkwürdiges [...] Ergebnissen interessiert - sie kritisier- 2 Die harte Arbeit des Experimentierens Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu ten sie noch nicht einmal, obwohl diese kei- neswegs zufriedenstellend
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-deu/joule-biografie-de.pdf
Biographie von James Prescoutt Joule 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von James Prescott Joule James Prescott Joule, Amateur-Wissenschaftler und Erfinder, kombi- [...] eindrucksvoll, dass ihm seine provinzi- 2 Biographie von James Prescoutt Joule Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu elle Herkunft und die Tatsache, dass er kein offi- ziell ausgebildeter [...] Joule konnte bestätigen, dass die- Biographie von James Prescoutt Joule 3 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu selbe Wärme bei diesen scheinbar so unterschied- lichen Reaktionen
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
. The exercise here continues with ano- ther boy being called up front by the teacher’s directive (20), and yet another IRF elicit exchange initiated by the teacher’s display question (21). This time, [...] the teacher, who corrects the incomplete prepositional phrase by modelling the correct form (23). (20) T: Please stand in front of the board! (21) Where is he? (22) P: Front of the board. (23) T: In front [...] all of which are initiated by the teacher’s display questions or their ellip- tical versions (11, 14, 20, 25, 30, 35). The pupils’ responses, though, are not followed by an immediate feedback move, but the
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-olaf-flecc-24-06-2011.pdf
(19) [...] The exercise continues with another boy being called up front by the teacher's directive (20), and yet another IRF elicit exchange initiated by the teacher's display question (21). This time, [...] the teacher, who corrects the incomplete prepositional phrase by modelling the correct form (23). (20) T: Please stand in front of the board! (21) Where is he? (22) P: Front of the board. (23) T: In front [...] still 'alive and kicking', prevalent in many current EFL classrooms. Thus, the classical 'Birmingham Model' (Sinclair & Coulthard 1975; 1992) can be confirmed as one of the most effective tools of analysing
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2016-fehler-modelle-und-andere-faelle.pdf
[…] (17) S: Handball […]. And horseriding. (18) L: And your least favourite sport? (19) S: Chess. (20) L: What about Susanne? (21) [Einzelne S lesen jetzt vor, was sie aufgeschrieben haben.] (22) S: Was [...] elliptische Frage (18) repetiert exakt das Schema von (13), und sein ebenso schematisches «What about S?» (20) ist nicht gerade ein zielsprachig angemessenes Redemittel zum Schüleraufruf. Kommentiert werden soll [...] fortgesetzt, indem ein weiterer Schüler durch die Direktive der Lehrerin nach vorne beordert wird (20), gefolgt durch einen weiteren IRF-Elizi- tierungs-Austausch, welchen die Lehrerin durch ihre ‹unechte›
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2014-unterrichtsanalyse.pdf
fortgesetzt, indem ein weiterer Schüler durch die Direktive der Lehrerin nach vorne beordert wird (20), gefolgt durch einen weiteren IRF-Elizi- tierungs-Austausch, welchen die Lehrerin durch ihre ‚unechte‘ [...] Lehrkraft als de zitär markiert, in- dem sie zur Korrektur einfach die angebrachte Form modelliert (23). (20) L: Please stand in front of the board! (21) Where is he? (22) S: Front of the board. (23) L: In front [...] fest: The largest category is ‘pronunciation errors’ (50 %), followed by ‘lexical and content errors’ (20 %) and ‘code-switching errors’ (17 %). The errors which occur least belong to the catego- ries ‘no
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/intrapreneurship.pdf
search of a viable business model. The case of the Rhein-Zeitung thus has similarities to those reported by Mings and White (2000: 84) in their overview of online news business models. However, with the invention [...] holtzbrinck- digital.com/index.php?company [20.09.2010]. Holtzbrinck Publishing Group (2010). Company Website. URL: http://www.holtzbrinck.com/ artikel/779438&s=en [20.09.2010]. Hutzschenreuter, Thomas (2001) [...] URL: http://www.marktgruppe.de/unsere- geschaeftsfelder [20.09.2010]. Mason, Heidi & Rohner, Tim (2002). The Venture Imperative: A New Model for Corporate Innovation. Boston (MA): Harvard Business School
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/international-workshop-abstract-booklet.pdf
assume that the structural organization of formalistic learning in schools follows a universalistic model worldwide (Adick, 1992), we know that practices of schooling correlate with the school’s local or [...] So this concept of identification finally does not fit on the diverse social environments and life models around the world, especially concerning cultures which did not develop these kinds of social boundaries [...] children were social insurance or “firewood which warms the old.” The renewed globalization of the late 20th century and migration flows is impacting negatively on this system of social security. The future
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/integrating-renewable-energy-technology-for-heat-demand-and-a-hydrogen-economy-for-unst-ic-2019.pdf
area ( m2) CAPEX (€/𝒎𝟐) OPEX (€/𝒎𝟐) OPEX ( in %) 4-20 500-1,000 50-100 10% 20-100 500-750 40-60 8% 100-1,000 450-500 20-25 5% 15,000 280-340 20 Source: (Entreprises, n.d, p. 16) For solar thermal system [...] sun elevation considered for the inter-row spacing is 9 am and 3 pm of 20th March and 20th October, wherein the sun angle is at 20°. This particular date and time are considered as the worst-case sun angle [...] Centre). 8.1.3 Alkaline Electrolyser Modelling To model the Alkaline Electrolyser, three major and unique divisions are considered to structure the model. The model is based on the PhD dissertation by Ross Gazey