fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
is prepared to start a new activity. Finished is appropriate when the previous activity or job is done (cf. Figure 5). German English Wir sind fertig. We are ready. [+ prepared to start] We have finished [...] granularity differential, cross- piece incongruency Olaf Jäkel, Europa-Universität Flensburg, jaekel@uni-flensburg.de 68 Olaf Jäkel 1 Introduction Denotational incongruencies as a contrastive phenomenon of [...] ingredient for promoting intercultural communicative competence in foreign language teaching. This paper starts with a short introduction to the approach of denota- tional incongruencies (2), followed by the main
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-olaf-flecc-24-06-2011.pdf
brackets. (1) T: Let's start! Good morning! (2) All P: Good morning! (3) [...] In this short passage (1-3) we witness the opening of the lesson. Notice that the teacher does not start with greeting the class [...] Universität Flensburg Englisches Seminar Auf dem Campus 1 24943 Flensburg Germany jaekel@uni-flensburg.de http://www.uni-flensburg.de/englisch/mitarbeiter/jaekel [...] groups, this might not work out so fine. Olaf Jäkel 68 After this opening transaction, the teacher starts an exercise concerning the use of prepositions and prepositional phrases, which lasts for a while
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2016-fehler-modelle-und-andere-faelle.pdf
(Hrsg.), Was ist der Fall?, Rekonstruktive Bildungsforschung, DOI 10.1007/978-3-658-04340-7_9 jaekel@uni-flensburg.de 182 Olaf Jäkel 1 Einleitung: Das Flensburg English Classroom Corpus (FLECC) An der Eu [...] gestützt wird: «Zur abschließenden Bewertung ist … festzuhalten, dass das vorliegende Korpus mit jaekel@uni-flensburg.de Fehler, Modelle und andere Fälle 183 seiner Fokussierung auf Unterrichtsgespräche und [...] beispielsweise die verschiedenen Beiträge in Pieper/Frei/Hauenschild/Schmidt-[ie- me (2014). jaekel@uni-flensburg.de 184 Olaf Jäkel Lernenden gegeben, die für das Verständnis des Unterrichtsgeschehens e
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2014-unterrichtsanalyse.pdf
), Was der Fall ist, DOI 10.1007/978-3-531-19761-6_14, © Springer Fachmedien Wiesbaden 2014 jaekel@uni-flensburg.de 214 Olaf Jäkel demische Ausbildung von Englischlehrkräften vor, welcher sich das Potenzial [...] Englischdidak- tikseminaren der Universität Flensburg mit den Diskursdaten des FLECC gear- jaekel@uni-flensburg.de 215Unterrichtsanalyse anhand des Flensburg English Classroom Corpus beitet wird, wobei [...] zur Feh- lerbehandlung im Fremdsprachenunterricht nach Allwright und Bailey (1991). (1) L: Let’s start! Good morning! (2) Alle S: Good morning! (3) […] In dieser kurzen Passage (1-3) werden wir Zeuge des
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/lesekreis/israel-utopie-1-1-omri-boehm.pdf
Ritual des Erinnerns – über den Holocaust sprechen, an Führungen durch Vernichtungslager teilnehmen, uni- formierte Märsche in Yad Vashem und Auschwitz veran- stalten – war ins leben gerufen worden. An jedem [...] des jüdischen Volkes, sondern die der israelischen Staatsbürger. Auf seine weise hätte Oslo den Startschuss zur Gründung zweier Staaten markieren können: eines palästinensischen und eines israelischen. Das [...] auswärtige Angelegenheiten, https://mfa.gov.il/MFA/ PressRoom/2009/Pages/Address_PM_Netanyahu_Bar-Ilan_Uni- versity_14-Jun-2009.aspx (zuletzt aufgerufen am 4. 8. 2019). 22 Eyal levi: »Interview mit Amiram levin
fileadmin/content/zentren/zimt/dokumente/services/wlan/ios-eduroam-studierende-cat-v6.pdf
Unterstützung wünschen, können Sie sich gerne an den ZIMT-Servicedesk wenden: www.uni-flensburg.de/go/zimt-servicedesk http://www.uni-flensburg.de/go/zimt-servicedesk [...] 2019 Autor: D. Schramm / C. Berger Seite 2 von 5 Schritt 2: Installationsprogramm herunterladen 2.1 Starten Sie den Internetbrowser Safari (nicht Firefox, Chrome o.ä.). 2.2 Öffnen Sie folgende URL in die [...] 4: Eingabe der Anmeldedaten 4.1 Der Benutzername setzt sich aus Ihrer Matrikelnummer gefolgt von @uni-flensburg.de zusammen. WICHTIG: Tragen Sie hier nicht Ihre E-Mail-Adresse ein! 4.2 Drücken Sie auf
fileadmin/content/zentren/zimt/dokumente/services/wlan/ios-eduroam-beschaeftigte-cat-v7cb.pdf
Unterstützung wünschen, können Sie sich gerne an den ZIMT-Servicedesk wenden: www.uni-flensburg.de/go/zimt-servicedesk http://www.uni-flensburg.de/go/zimt-servicedesk [...] 2019 Autor: D. Schramm / C. Berger Seite 2 von 5 Schritt 2: Installationsprogramm herunterladen 2.1 Starten Sie den Internetbrowser Safari (nicht Firefox, Chrome o.ä.). 2.2 Öffnen Sie folgende URL in die [...] Eingabe der Anmeldedaten 4.1 Der Benutzername setzt sich aus Ihrer DOZ- bzw. VER-Kennung gefolgt von @uni-flensburg.de zusammen. WICHTIG: Tragen Sie hier nicht Ihre E-Mail-Adresse ein! 4.2 Drücken Sie auf
fileadmin/content/zentren/zfl/dokumente/schulpraktika/fachpraktikum/internship-agreement-fap.pdf
times due to illness up to two days are permitted. The mentor has to be contacted before lessons start. In agreement with the school, missed days can be made up the following week. Data Protection: The [...] privacy. Personal information: Name, First Name Street, House number Zip code, Town E-Mail @studierende.uni-flensburg.de Telefon Date and signature: _________________________ ____________________________ __
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/international-workshop-abstract-booklet.pdf
culture-specific angle, too. 2 2. Maja S. Maier / Sandra Rademacher smaja.maier@zsb.uni-halle.de sandra.rademacher@uni-flensburg.de How do Young People in Germany and Ghana picture their Future Lives? Some [...] ......................................... 13 1 1. Andrea Kleeberg-Niepage andrea.kleeberg-niepage@uni-flensburg.de The socio-cultural context of young people’s images of the future: Similarities and d [...] potential of comparative research on childhood and adolescence. 3 3. Nicolas Scholz nicolas.scholz@zsb.uni-halle.de The significance of school within the future perceptions of adolescents. Results from a c
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/integrating-renewable-energy-technology-for-heat-demand-and-a-hydrogen-economy-for-unst-ic-2019.pdf
web-based open link (https://evasys.uni-flensburg.de/evasys/online/) with one password (unst2019), and the Appendix Figure I-1 EvaSys Software Logo https://evasys.uni-flensburg.de/evasys/online/ I-2 other [...] 2014-15 as 316.34 kWh/m2, 315.02 kWh/m2, 274.83 kWh/m2 and 290.29 kWh/m2 respectively with the years starting from April to March. The building is primarily floor heated and kept at around 20 oC by two Falcon [...] Forecasting (WRF) on hourly bases with small spatial resolution and is provided for three years starting from October 2015 to October 2018 (EMD International, 2019). The location of the generated metronomic