/diversity/kalender/event/vortrag-von-prof-dr-florian-c-klenk-ash-berlin
Die Forschungsakademie Bildung des ZeBUSS und die Nachwuchsforschungsgruppen RP SKM und Gender 3.0 landen Sie zum 1. Vortrag aus der Vortragsreihe "Heterogenität und Gewaltschutz in Kinder- und Jugendarbeit
/diversity/kalender/event/treffen-des-gender-netzwerk-1
Am 5. Juni findet das nächste Treffen des Gender Netzwerk statt. Mitglieder des Netzwerks haben die Einladung per Mail erhalten. Wer noch kein Mitglied ist, aber Interesse am Netzwerk hat, kann sich gerne
/integrative-geographie/integrative-geographie-1/forschung/urban-platform-economies
Urban Platform Economies: Transformations of labour and intersectional inequalities in care services Vorlesen Rationale The digital platform economy has become an increasingly central actor for socioe
/romanisches-seminar/forschung-projekte/abgeschlossene-projekte/literatur-und-kulturwissenschaftliches-kolloquium-herbst-2022
the reality in which climate and cognate crises are distributed along intersecting axes of race, gender, class and global geography, and valorize instead universal human culpability and universal posthuman [...] integration with biophysical nature. The result is an aesthetic that – unconcerned with race and gender in particular – frequently reproduces deleterious racializing and gendering discourses, narratives
fileadmin/content/abteilungen/erziehungswissenschaft/dokumente/publikationslisten-ect/elternschaft-und-berufstaetigkeit-an-hochschulen.pdf
nordrhein-westfälischen Hochschulen – der Gender-Report 2013. In: Ministerium für Innovation, Wissenschaft und Forschung des Landes Nordrhein-Westfalen (Hrsg.): Gender-Kongress 2014. Hochschulentwicklungen [...] Arbeitsstelle in Wohnortnähe suchen, wird dieses Argument als Arbeitsverweigerung ausgelegt (IAQ, FIA, GendA, 2010). Kom- Einleitung: Zur Problematik der Relationierung von Beruf und Familie 7 plexe Genderregime [...] liePLUS. Die Hintergründe, konkreten Bausteine und Ergebnisse dieses Projekts werden im vorlie- genden Band dokumentiert und sollen einen Fundus an Erfahrungen und Anregungen für ähnliche Projekte be
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/qualitaetsmanagement/evaluation/lve-muster/lveprosen4.pdf
agree During class, the amount of time spending on discussion is sufficient. 15 30 45 60 75 90 > 90 Gender Male Female Divers No answer Semester 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ≥10 Overall, I would grade this course as
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/qualitaetsmanagement/evaluation/lve-muster/lveergsenh.pdf
Gender Male Femal Divers No answer Semester 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ≥10 LVE for seminars (teaching outcome oriented) Mark as shown: Please use a ball-point pen or a thin felt tip. This form will be processed [...] learned more about my own attitudes (regarding democracy, science and academics, media, disability, gender, cultural/socio-economic background of people). In this course, I learned to apply knowledge and
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/qualitaetsmanagement/evaluation/lve-muster/lveergvenh.pdf
Gender Male Femal Divers No answer Semester 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ≥10 LVE for lectures (teaching outcome oriented) Mark as shown: Please use a ball-point pen or a thin felt tip. This form will be processed [...] learned more about my own attitudes (regarding democracy, science and academics, media, disability, gender, cultural/socio-economic background of people). In this course, I learned to apply knowledge and
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/qualitaetsmanagement/evaluation/lve-muster/lveproven4.pdf
preparing for the course: 15 30 45 60 75 90 > 90 I attended class: Never Seldon Occasionally Often Always Gender Male Female Divers No answer Semester 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ≥10 Overall, I would grade this course as
/geschichte/personen/personen/dr-hannes-burkhardt
Holocaust in Erinnerungskulturen auf Facebook, Twitter, Pinterest und Instagram. Göttingen 2021. Gender in Geschichtsdidaktik und Geschichtsunterricht. Neue Beiträge zu Theorie und Praxis. gemeinsame [...] auf Facebook, Twitter, Pinterest und Instagram. In: Bennewitz, Nadja / Burkhardt, Hannes (Hrsg.): Gender in Geschichtsdidaktik und Geschichtsunterricht. Neue Beiträge zu Theorie und Praxis. Berlin u. a [...] http://www.hsozkult.de/conferencereport/id/tagungsberichte-6360 (Zugriff am 1.5.2018). Tagungsbericht: Gender in Geschichtsdidaktik und Geschichtsunterricht. Einig in der Kontroverse. Fachtagung an der Frie