fileadmin/content/institute/mathematik/winter/2014-fehleranalysen-bei-studienanfaengern.pdf
Mathematik: Quanti- tative Bezifferung und empirische Untersuchung von Bedingungsfaktoren. Disserta- tion, Universität Duisburg-Essen. Heublein, U., Richter, J., Schmelzer, R., Sommer, D. (2013): Die Entwicklung
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/promotion/stiegel2018-microclimatic-effects-diss.pdf
(Wittstock & Gershenzon, 2002). Tannins and lignins are phenolic defence compounds with high concentra- tions in all vascular plants. While tannins show a high structural diversity, lignins have a relatively [...] (Levesque et al., 2002). Air humidity is closely related to temperature and increases with precipita- tion. But limited and inconsistent results are found for direct effects of humidity on insects. On the
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/promotion/stiegeletal2017-reading-the-leaves-palm.pdf
hypothesized that herbivory increases from upper canopy to lower canopy and understory due to a combina- tion of direct and indirect pathways. Furthermore, we hypothesized that herbivory in the understory differs [...] (Fig 1). Study sites were located along a 140 km long transect with increasing annual precipita- tion from east to west. According to the German Weather Service, mean annual precipitation ranges from [...] random selection of juvenile and adult study tree individuals with north as well as south exposi- tion. At each of the 20 exposition sites, three juvenile individuals (if available) of F. sylvatica, A
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/poster-trafotealab-stiegel-a0.pdf
Gemeinschafts- schulen) im Raum Flensburg dient als Grundlage zur Vernetzung und zum Aufbau von Koopera- tionen für die Durchführung von Lehr-Lern-Angeboten einer transformativen BNE, die von Lehramtsstudierenden
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/promotion/stiegeletal2020-does-the-shrub-layer-act-as-an-intermediary.pdf
greater number of individuals of insects. For a species of insect, its abundance determines its popula- tion density and stability. Their abundance is dependent on various factors such as environmental favourability
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/promotion/stiegel-mantilla-contreras2018-experimental-study-of-environmental-effects.pdf
FVG Professional Gardening, Dernbach, Germany) in March 2014, creating distinct climatic condi- tions (see Figure 1(b)). A plant protection product (Micula, Biofa AG, Münsingen, Germany) was applied
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/konsumalpha/material-for-download/18-contracts-easily-understood.pdf
tract con ____________________________________ sur in ance ____________________________________ na ter tion mi ____________________________________ sig ture na ____________________________________ fer of _ [...] con __contract___________________________ sur in ance __insurance__________________________ na ter tion mi __termination ________________________ sig ture na __signature __________________________ fer of
fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/konsumalpha/material-for-download/19-collection-of-materials-regarding-contracts-easily-understood.pdf
___ the co____ tt a ss u tion sts i oi 24 Solution: Contract Vocabulary 4 the pr_i__ce the exch_a__nge the le_tt_er the addre_ss_ the ret_u__rn the inv_oi_ce the termina_tion_ the co_sts_ Level 1/2 45 [...] ________________________ ca o tion rev ________________________ bile mo ________________________ 27 Solution: Syllable Puzzle tract con contract sur ance in insurance tion mi ter na termination na sig ture [...] Worksheet: Connect 1 Level 1 Connect! pur ture signa ey of ing read tion mon chase selec fer 39 Solution: Connect 1 pur ture signa ey of ing read tion mon chase selec fer 40 Worksheet: Connect 2 Level 1 Connect
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2015/po-med-vocational-education.pdf
sche Kompetenzen in Bezug auf Reflexionsfähigkeit von und Handlungsfähigkeit in pädagogischen Situa- tionen und kommunikative Kompetenzen entwickeln. (2) Nach erfolgreichem Abschluss des Masterstudiums wird
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2015/gpo-2015.pdf
nung mit dem Abschluss Master of Education mit einer von den Vorgaben abweichenden Fächerkombina- tion aus zweien der folgenden Fächer aufnehmen: Dänisch, Evangelische Religion, Katholi- sche Religion [...] dem Abschluss Master of Education und Lehramt an Sekundarschulen mit dem Abschluss Master of Educa- tion muss der oben bezeichnete Teilstudiengang Pädagogik und Bildung mit zwei weiteren Teilstudiengängen [...] dem Abschluss Master of Education und Lehramt an Sekundarschulen mit dem Abschluss Master of Educa- tion muss der oben bezeichnete Teilstudiengang Pädagogik und Bildung mit den zwei weite- ren Teilstudiengängen