/sozial-und-bildungsoekonomik/forschung/epscor-ein-vorbild-fuer-die-dfg-bmbf
Epscor - ein Vorbild für die DFG (BMBF) Vorlesen ‚Sicherung des Kreativitätspools, Verbesserung der Chancengleichheit: EPSCoR ein Vorbild für die DFG?’, BMBF, Förderinitiative ‚New Governance der Wiss
/nec/forschung/givun/givun-in-medien
GIVUN in den Medien Vorlesen In den Flensburger Nachrichten erschien am 7. Oktober 2019 ein Interview mit dem Projektleiter Bernd Sommer unter dem Titel "Wenn das Gemeinwohl zählt. Ein Gespräch über N
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/dr-marina-blohm
ms absolvierte sie ein Auslandssemester an der Université de Nantes am IUT in Saint-Nazaire und erlangte neben den wirtschaftlichen Kenntnissen im Bereich Logistik ebenfalls grundlegende Französischkenntnisse
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/the-long-struggle
The Long Struggle to Turn around an Inhumane, Corrupt, Paramilitary School Specialized for Students with Emotional and Behavioral Difficulties Vorlesen This case study examines a series of events that
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/implementing-school-wide-positive-behavioral-interventions-and-supports-pbis
Implementing School-Wide Positive Behavioral Interventions and Supports (PBIS) in German Schools: The Challenge of Knowledge Politics, Education Cultures and Teacher Perspectives Vorlesen Lässt sich `
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/exploring-the-personal-life-story-and-family-history
Exploring the Personal Life Story and Family History: Results from an Inter-generational Narrative Learning Project with Older Adults in South Westphalia Vorlesen Using qualitative interviews, focus g
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/active-learning-space
How Transatlantic Workshops and Field Trips Can Make German-American University-Partnerships an Active Learning Space Vorlesen Ten-day workshops and field trips had a key role in the partnership betwe
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/how-a-practitioner-thinks-in-action
How a Practitioner Thinks in Action: Shaping Pedagogical and Didactic Strategies for Students with Emotional and Behavioral Difficulties through Textual Analysis of a Teacher´s Journal Vorlesen An exp
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/the-training-room-program
The “Training Room Program” in German Schools: A critical Program Evaluation Vorlesen Since 2003, the `Training Room´ Program (TRP), a time-out model that is based on the American `Responsible Thinkin
/es/forschung/abgeschlossene-forschungsprojekte/complex-picture-composition
Stepping up to Complex Picture Composition: How Adolescent Students with Emotional and Behavioral Difficulties Succeed at Picture Making with Movable Layout Technique Vorlesen Movable Layout Technique