fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/akpoloek/cfp-linz.pdf
s of the function of offshore jurisdictions and their impact on global economy, e.g.: • Business models and instruments of offshore activities • The significance of the offshore economy for actual crises
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/akpoloek/call-for-papers-nordic-model-2013.pdf
Microsoft Word - Call for Papers_Nordic Model_01.11..docx Arbeitskreis Politische Ökonomie ∙ University of Flensburg ∙ www.uni-flensburg.de/go/nordicmodel “A Nordic Model?” AkPolÖk Spring Conference 2013 June [...] question therefore being: What - if anything - can other countries learn from the Nordic model for a post crises model of capitalism? The objective of the conference is to discuss precisely this question with [...] societies. Attempts to learn the necessary lessons are still going strong. The conference "A Nordic model?" sees itself as part of such an effort. The starting point is the fact that the 5 Nordic countries
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/veroeffentlichungen/the-united-parliaments-of-europe.pdf
accused of lacking in terms of identity. Here, I would iike to discuss securing a specifically European model. Many see this historical identity endangered above all by the EU institutions themselves, since up [...] there are also significant differences among the older member states. There are three welfare state models-liberal, conservative, social dernocratic - that can be found in the EU.23 Maintaining identity can [...] tied into the decision-making process. Douglas Vemey sees the Commission thus best described as a model of the Swlss form of politics: as a "collegial government".3a But this can only tolerate a limited
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/downloads/crisis-flyer-final.pdf
Frankfurt), Anne Reichold (EUF) Comments: Kolja Möller (Goethe-Universität Frankfurt) and Panel IV: Models of transnational constitutions (EB 160) Chair: Dragica Vujadinovic (University of Belgrade) Input:
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeitende/niemeyer-jensen-beatrix-prof-dr/prokop-professionell-kooperieren
ProKop - Professionell Kooperieren Vorlesen Das Projekt beschäftigt sich mit der Analyse des Professionalisierungsdilemmas und der Entwicklung eines Modells zur verbesserten Zusammenarbeit und Qualifi
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/disziplinierung-zur-herstellung-und-aufrechterhaltung-unterrichtlicher-ordnung
Disziplinierung – Zur Herstellung und Aufrechterhaltung unterrichtlicher Ordnung Vorlesen Dieses Forschungsprojekt verbindet professionalisierungstheoretische mit sozialisationstheoretischen Fragestel
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/der-erste-schultag-paedagogische-berufskulturen-im-deutsch-amerikanischen-vergleich-dissertationsprojekt
"Der erste Schultag. Pädagogische Berufskulturen im deutsch-amerikanischen Vergleich" (Dissertationsprojekt) Vorlesen In diesem Projekt wurden pädagogische Berufskulturen in Deutschland und den USA ve
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/thon-christine-prof-dr/theorie-praxis-verhaeltnisse-in-der-lehrer-innenbildung-aus-der-sicht-von-studierenden
Theorie - Praxis - Verhältnisse in der Lehrer_innenbildung aus der Sicht von Studierenden Vorlesen Lehramtsstudierenden beklagen sich häufig über einen zu geringen Praxisbezug von Lehrveranstaltungen.
/psychologie/forschungpresse/forschungsprojekte/laufende-projekte/gelingensbedingungen-inklusiver-paedagogischer-settings-gips
Gelingensbedingungen inklusiver pädagogischer Settings an Sekundarschulen (GipS-SEK 1) Vorlesen Auf der Grundlage der UN-Behindertenrechtskonvention haben alle Schülerinnen und Schüler in Deutschland
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/working-paper-series/euf-working-paper-12-2016.pdf
of them have now signed so-called repatria- tion agreements with the EU. This in turn provides a model for the current negotiations be- tween Turkey and the EU in which the former is to assume some re