fileadmin/content/abteilungen/sonderpaed-psychologie/dokumente/downloads/unterscheidung-fiktionaler-und-nonfiktionaler-fernsehbeitraege.pdf
verwischt wird, noch irritierbar. Ab einem Alter von 3 Jahren beginnt die Entwicklung eines sogenannten Media- litätsverständnisses, zwischen 7 und 11 Jahren stellen sich Kinder vermehrt selbst die Frage nach
fileadmin/content/abteilungen/sozial-bildungsoekonomik/dokumente/dissertationen-promotionskolleg/larmann.pdf
Microsoft Word - 02_2014-1_Layoutdatei.docx die hochschule 1/2014 176 Kleine Hochschulen in strukturschwachen Lagen Das Hochschulfeld ist seit Anfang der 1990er Jahre durch umfangreiche recht- liche R
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/international-workshop-abstract-booklet.pdf
grow up in a world where violence is part of the daily realities. This problem is developed in the media, but also in literature. In this vein Ahmadou Kourouma brings to life the contemporary history of [...] tradition and the value system of their own culture, are extremely influenced by the offer of new mass-media and take over their western heroes system. Also African researchers complain the loss of the familial [...] with children between 12 and 16 years. Questions were the favourite story of the children, their media-use and where they have the story from. After having told a story there was a discussion with the
fileadmin/content/institute/biat/dokumente/biat-mitteilungen/biat-mitteilungen-2018-5.pdf
Microsoft Word - biat-Mitteilungen nr 5 Mai 2018 1 Prof. Dr. Volkmar Herkner, Sprecher des Berufsbil- dungsinstitutes Arbeit und Technik (Foto: Schattka/biat) Mitteilungen Zur Begrüßung Liebe Leserinn
fileadmin/content/institute/biat/dokumente/biat-mitteilungen/biat-mitteilungen-2017-4.pdf
Microsoft Word - biat-Mitteilungen nr 4 November 2017 1 Prof. Dr. Volkmar Herkner, Sprecher des Berufsbil- dungsinstitutes Arbeit und Technik (Foto: Schattka/biat) Mitteilungen Zur Begrüßung Liebe Les
fileadmin/content/institute/biat/dokumente/biat-mitteilungen/biat-mitteilungen-2023-16.pdf
Kooperati- on mit Hochschulen in Schleswig-Holstein, TP2: Ko- operation mit weiterführenden Schulen, TP3: Media- thek plus berufliche Bildung) konnten während der Projektlaufzeit, trotz Corona-Pandemie und Elternzei-
fileadmin/content/institute/biat/dokumente/biat-mitteilungen/biat-mitteilungen-2022-13.pdf
Microsoft Word - biat-Mitteilungen Nr 13 Mai 2022 1 Prof. Dr. Volkmar Herkner, Sprecher des Berufsbildungs- institutes Arbeit und Technik Foto: biat Mitteilungen Zur Begrüßung Liebe Leserinnen und Les
fileadmin/content/projekte/tmeuf/unterrichtsmaterialien/um.heinbokel.hai-finning/deutsch/hai-finning.pdf
Marine Policy (40), 194-204. http://rehab-republic.org/wp-content/media/2018/04/Finning1.png http://rehab-republic.org/wp-content/media/2018/04/Finning1.png http://www.nationalgeographic.de/aktuelles/d [...] iucnredlist.org; 21.06.2016) Mitterer M (o. J.). Hai ohne Flossen. (http://rehab-republic.org/wp- content/media/2018/04/Finning1.png; 09.09.2016) Rotman J (2003). Hammerhai ohne Flossen. Pew Environment Group.
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/final-program-childrenfuture2017.pdf
Eshun (Ghana): It’s Fashionable: Children’s per- ceptions of the influence of language use on Social Media Networks on their Academic language. 12.30-13.00 Kweku Esia-Donkoh (Ghana): Childhood and Study Habits:
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/abstractbooklet-final.pdf
creations as a means by which they communicate on social media. Also, children view social media language (SML) as a language used purposely on social media and thus sound fashionable. Interestingly, they revealed [...] of the influence of language use on social media networks on their academic language. Emma Sarah Eshun, University of Education, Winneba, Ghana Social media networks have gained prominence in the wake [...] Eshun (Ghana): It’s Fashionable: Children’s per- ceptions of the influence of language use on Social Media Networks on their Academic language. 12.30-13.00 Kweku Esia-Donkoh (Ghana): Childhood and Study Habits: