/englisch/aktuelles/kalender/event/lecture-seriesdouble-mimesis-in-ulysses-prof-sam-slote
also consider Joyce’s cultural, literary, and national impact, through the lenses of decolonization, gender studies, narratology, intertextuality, literary theory, disability studies, geopolitics, new historicism
/englisch/aktuelles/kalender/event/lecture-series-introducing-ulysses-prof-dr-michelle-wi
also consider Joyce’s cultural, literary, and national impact, through the lenses of decolonization, gender studies, narratology, intertextuality, literary theory, disability studies, geopolitics, new historicism
fileadmin/content/zentren/gender-and-diversity/bilder/news/a2-poster-krieg-geschlecht-finale-druckdatei.pdf
ab, traditionelle Vorstellungen von Geschlecht kritisch zu beleuchten. 18:00 Begrüßung durch das Gender Netzwerk (EUF) 18:15 Impulsvortrag von Dr. Marta Havryshko (online): Weapon of Hate: Sexual Violence [...] (Gleichstellungsbeauftragte der Stadt Flensburg) 19:15 Offene Diskussion 20:00 Abschluss Organisation: Gender Netzwerk (Europa-Universität Flensburg) in Kooperation mit dem Gleichstellungsbüro der Stadt Flensburg
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/witen-michelle-jr-prof-dr/centre-for-irish-studies/21st-century-joyce-ulysses-100-years-on/james-joyce-lecture-series
also consider Joyce’s cultural, literary, and national impact, through the lenses of decolonization, gender studies, narratology, intertextuality, literary theory, disability studies, geopolitics, new historicism
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/modulkatalog-m.ed.-lehramt-an-gymnasien-po-2020.pdf
kulturelle Viel- falt, ausgewählte literaturtheoretische Ansätze wie Hermeneutik, Transkulturalität oder gender-orientierte Textanalyse, etc.); vertiefte Kenntnisse der für die Sekundarstufe I und II relevanten
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/witen-michelle-jr-prof-dr/centre-for-irish-studies/21st-century-joyce-ulysses-100-years-on
also consider Joyce’s cultural, literary, and national impact, through the lenses of decolonization, gender studies, narratology, intertextuality, literary theory, disability studies, geopolitics, new historicism
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/modulkataloge/modulkatalog-m.ed.-lehramt-an-gemeinschaftsschulen-englisch-po-2020.pdf
kulturelle Viel- falt, ausgewählte literaturtheoretische Ansätze wie Hermeneutik, Transkulturalität oder gender-orientierte Textanalyse, etc.); vertiefte Kenntnisse der für die Sekundarstufe I und II relevanten
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/sams/wer-wir-sind/team/lara-minkus
Nicolai Gröpler and Sonja Drobnič (2022): The significance of occupations, family responsibilities, and gender for working from home: Lessons from COVID-19, PLOSone 17(6): e0266393. Minkus, Lara and Sonja Drobnič [...] Weser-Kurier, taz, Bremen Zwei, RND (DE) Waitkus, Nora and Lara Minkus (2021): Investigating the Gender Wealth Gap Across Occupational Classes, Feminist Economics, 27(4): 114-147.- Winner: RC28 Travel [...] Demography * Coverage: Ärzte Zeitung, Wize.life (DE) Minkus, Lara and Anne Busch-Heizmann (2020): Gender Wage Inequalities Between Historical Heritage and Structural Adjustments: A German-German Comparison
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/newsletter/newsletter-ausgabe-08-2022.pdf
2022 The Joni Lovenduski PhD Prize in Gender and Politics is awarded biennially for an outstanding PhD dissertation in the field of gender and politics, including gender and/or sexuality studies perspectives [...] B-Newsletter, 24 August 2022 First-ever EIGE Gender Equality Forum in Brussels and online / Date: 24. and 25. October 2022 Programm für das erste EIGE Gender Equality Forum 2022 veröffentlicht / Termin: [...] Termin: 24. und 25. Oktober 2022 The European Institute for Gender Equality (EIGE) is hosting its first ever gender equality forum in Brussels and online on 24 and 25 October 2022. The forum aims to identify
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
/evb/wer-wir-sind/personen/dr-markus-gitter
Perspektive aus der Lehrkräftefortbildung. In: berufsbildung. Zeitschrift für Theorie-Praxis-Dialog. Gender - Care – Beruf, Heft 196. S.45-47. Schmidt, Christian; Gitter, Markus (2021) : "Higher VET" - die