fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/bachelor-of-arts/european-cultures-and-society/2023/modulkatalog-frse/mh-baeucs-po2023.pdf
in research design (deductive or inductive arguments, theory, hypothesis, causality, research ques- tion, evidence, operationalisation, explanation, comparison, analogy). Methodological competence Students [...] able to negotiate conflicting views by using arguments appropriate to different discourse situa- tions and functions. Course and study formats Autonomous Project Module coordinator Matthias Bauer Prerequisites [...] perceived and used by others, how they can initiate and/or supply ongoing processes of knowledge produc- tion/distribution. Course and study formats Research, presentation of concepts and models, teamwork Module
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/bachelor-of-arts/european-cultures-and-society/2023/modulkataloge-hese/mh-baeucs-po2023.pdf
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/bachelor-of-arts/transkulturelle-europastudien/2023/modulkatalog-frese/mh-ba-tes-2023.pdf
similari- ties and differences in teaching formats, student/teacher relations and academic tradi- tions and habits in general. Students are invited to explore and experience intercul- tural academic differences [...] languages since the Renaissance due to the loss of the supremacy of Latin. Elements of this reflec- tion on the universality of language and the differences and characteristics of different individual languages [...] Kommunikation: In den Kulturwissenschaften allgemein ist die Untersuchung der Materialität der Kommunika- tion ein wichtiger Bestandteil geworden, von der Schriftentwicklung über die Buchpro- duktion bis hin zur
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/mercierheering-historischeexperimenteintegrieren.pdf
einen darin, zu verstehen, wie die Apparatur – damit sind alle Bestandteile und auch ihre Konstella- tion im Raum gemeint – aufgebaut werden muss. Zum anderen ist eine Beobachtung der von Ørsted beschriebenen
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/mendeleev-story-de.pdf
Dmitris Periodentraum 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Dmitris Periodentraum 12. Juli 1849 in Tobolsk, Sibirien: ganz aufgeregt hielt der 15-jährige Dmitri Mendeleev sein
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/mariecurie-story-de.pdf
hartnäckig sein, um die Ziele zu erreichen, die Du Dir gesetzt hast? Wenn ja, was wäre Deine Motiva- tion? An der Sorbonne lehrten einige der besten Wissenschaftler ihrer Zeit. Marie hatte also die Möglichkeit
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-deu/mariecurie-biografie-de.pdf
Alpha- Teilchen auf verschiedene Elemente. Im Januar 1934 führten sie radioaktive Umformungsreak- tionen durch, bei denen sie künstliche radioak- tive Elemente bemerkten, z.B.: An diesem Tag sagte Frederic:
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/master-of-arts/european-studies/2023/modulkataloge-hese/ma-eus-2023-module-handbook.pdf
refer- encing, language...). Furthermore, they train to in develope their own line of argumenta- tion supporting this with scientific evidence from different types of relevant sources. By enhancing the [...] Modulprüfung Examination number 952006035 Scope of the exam 8-10 pages Examination type Written examina- tion (portfolio) Exam preparation and exami- nation time 60 h Graded exam? Yes Comments on the mod- ule [...] which combines an assessment of political and legal implications. They can relate these implica- tions to particular aspects and stages of the EU policy-process identify the involved insti- tutional actors
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/po-studiengaenge/master-of-arts/european-studies/2023/modulkataloge-frse/ma-eus-2023-module-handbook.pdf
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/klarissatxt/lueg-symbolische-macht-2016.pdf
Bildungssystem höhere Schich- ten immer noch überrepräsentiert sind – vom Studium über die Promo- tion bis hin zur Repräsentanz in den Begabtenförderungswerken – ist keinen direkt erkennbaren Regeln oder [...] Diskriminierung, während der Nach- wuchs höherer Schichten sowohl bei der Zulassung zu Bildungsinstitu- tionen als auch während des Studiums selbst große Vorteile hat. Somit 1 Für seine Anmerkungen zu diesem