fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/towards-sustainable-energy-a-roadmap-for-residential-buildings-at-loop-head-ic-2022.pdf
Rutovitz, J., Dominish, E., & Downes, J. (2015). Calculating global energy sector jobs: 2015 methodology. https://opus.lib.uts.edu.au/bitstream/10453/43718/1/Rutovitzetal2015Calculatingglobale nergysectorjobs [...] which was updated throughout the course of the project whenever new information and contacts arose. The identified list is as tabulated in Annex 1. Further, (Kumar, 2015) work approach was used to classify [...] June, the summer sun rises roughly at around 47° and reaches the maximum elevation angle slightly above 60° at solar noon, and sets at an angle just close to 315° (UO SRML, 2007). During summer, Clare County
/cpe/wer-wir-sind/personen/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/lara-sophie-hoeren
Societies Seminar HeSe 2024 543011l Tutorial: Society and Economy Übung HeSe 2024 2231002l Preparation Course Introduction into Economics Seminar HeSe 2024 22PF10l Political Economy of Modern Capitalism Vorlesung
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/ices-lectures/ices-lecture-rasmus-andresen
Ukraine, the climate crisis, high prices and growing poverty: the European Union is steering the course of our future. But what kind of Europe can enable us to be inclusive for everyone and to fight the
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/news/107-newsletter-zebuss-ix-2024.pdf
the doctorate. Multiple funding is possible. Examples of possible stays: Summer schools, research activities, language courses; guest lectureships (only for EUF employees) Duration of stay: min. 5 days [...] Promotion gestellt wird. Eine Mehrfachförderung ist möglich. Beispiele für mögliche Aufenthalte: Summer Schools, Recherchetätigkeiten, Sprachkurse; Gastdozenturen (nur für EUF-Angestellte) Dauer des A
/medienmanagement/forschung/projekte/big-data-politische-philosophie
Applications from the Perspective of Political Philosophy", Vortrag gehalten im Rahmen der CREIMA Summer School an der Universität Porto, Porto, 3.-6. Juli 2017. Sutmöller, Nadine (2016): "Grenzen im G
/ksm/absolventinnen-des-ma-kultur-sprache-medien/therese-weinhonig
wen sich bestimmte Veranstaltungen richten sollen, z.B. hatten wir diesen Sommer eine politische Summer School zu den Themen Identitätskonstruktion, strukturellen Rassismus und Verschwörungstheorien für
fileadmin/content/zentren/nec/dokumente/projekte/working-paper-wachstumstreiber-und-suffizienzhindernisse-auf-kommunaler-ebene.pdf
(Kopper 2015, S. 232). Flankiert wurde diese Entwicklung durch das jahrzehntelang maßgebliche Leitbild für die Stadtent- wicklung in Deutschland, die gegliederte und autogerechte Stadt (Schulz 2015, S. 271f; [...] in den 1950er und 1960er Jahren ein starkes Wachstum (Reckendrees 2015, S. 261), das um 1970 seinen Höhepunkt erreichte (Pierenkemper 2015, S. 147). Insbesondere die 1960er Jahre waren von entsprechenden [...] Klimaneutralität bei Erreichen der entsprechen- den Erderwärmungsschwelle. Die in dem Pariser Abkommen von 2015 vereinbarte Schwelle von deutlich unter 2° C, möglichst 1,5° C, ist dabei nach derzeitigem wissen
/humangeographie/international/exkursionen/leipzig-wroclaw-2015
Vielfalt postsozialistischer Stadtentwicklungen erfassen: Exkursion nach Leipzig und Wroclaw (Breslau) 2015 Vorlesen Leipzig: Der Karl-Heine-Kanal in Plagwitz, vom stark belasteten Gewässer zur "grünen Lebensader" [...] Lebensader" im Leipziger Westen. Eine Gruppe von 15 Studierenden der Geographie besuchte im SoSe 2015 in Begleitung von Heike Gieselmann und Simone Ließegang die Städte Leipzig und Wroclaw (Breslau). Die
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/witen-michelle-jr-prof-dr/centre-for-irish-studies/21st-century-joyce-ulysses-100-years-on/ulysses-virtual-reading-group
passages from the novel and these will be aimed for a beginner, non-specialist audience (though of course experienced readers are more than welcome!). No prior knowledge or preparation is required. Relevant
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/heike-christie/projekte/reevaluating-the-teaching-of-english
International Communication Vorlesen This action research project explores how collegiate-level English courses might be modified to better prepare students to use English as a lingua franca in international