fileadmin/content/seminare/medienbildung/dokumente/projekte/dig-in/handreichung-inklusiv-digitale-schul-und-unterrichtsentwicklung-wie-gelingt-das.pdf
Knaus 2018, Prasse 2012, Jörissen & Münte-Goussar 2015, Breiter et al. Knaus 2018, Prasse 2012, Jörissen & Münte-Goussar 2015, Breiter et al. 2015)2015) • • Inklusive Didaktik (Reich 2016, Stebler & Reusser [...] ministerkonferenz vom 12.03.2015 und Beschluss der Hochschulrektorenkonfe-ministerkonferenz vom 12.03.2015 und Beschluss der Hochschulrektorenkonfe- renz vom 18.03.2015renz vom 18.03.2015. Berlin/Bonn: KMK.. [...] unterstützte zusammenfas- sende Inhaltsanalyse nach Mayring (2015) zunächst auf die einschlägigen Kon-sende Inhaltsanalyse nach Mayring (2015) zunächst auf die einschlägigen Kon- zepte der Allgemeinen Schul-
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2020/20200108-satzung-po-med-gs-2020.pdf
Master of Education und Lehramt an Sekundarschulen mit dem Abschluss Master of Education (GPO 2015) vom 06.03.2015 aufgenommen und bis zum 31.08.2022 nicht alle zum Abschluss erforderlichen Prüfungsleistungen [...] Lernbe- reich 2 Fach B 3 Bildung und Erzie- hung M 3: Theory and Practice IV: Accompanying Seminar Course Praxisse- mester Fach B 17 4 Bildung und Erzie- hung Master Thesis (Fach A, Fach B oder Erzwiss.) [...] 5 M 3: Theorie-Praxis-Modul IV: Begleitseminar – Theory and Practice IV: Accompany- ing Seminar Course 1 S: 2 SWS Portfolio und Forschungsaufgabe (im Praxissemester ist ein begleitendes Port- folio zu
fileadmin/content/institute/mathematik/winter/2013-mathematik-self-assessments.pdf
among the first years. Four measures are used: An online bridging course for self-study before the start of term followed by a bridging course held at the university in the first two weeks of the term, tutorials [...] Group. Brussels: SEFI. Alpers, B. (2013). A Mathematics Curriculum for a Practice-oriented Study Course in Mechanical Engineering, Aalen: Aalen University (available at http://sefi.htw- aalen.de/Curri [...] Wissenschaftliche Einrichtung der drei Universitäten Kassel, Paderborn und Lüneburg bis zunächst Oktober 2015 errichtet. Die Startfinanzierung erfolgte zum größten Teil aus Mitteln der Mercator-Stiftung und der
fileadmin/content/portal/die-universitaet/dokumente/satzungen/amtliche-satzungen/2020/20200108-satzung-po-med-ge-2020.pdf
Master of Education und Lehramt an Sekundarschulen mit dem Abschluss Master of Education (GPO 2015) vom 06.03.2015 auf- genommen und bis zum 31.08.2022 nicht alle zum Abschluss erforderlichen Prüfungsleistun- [...] Perspectives in ELT Fach B 23 3 Bildung und Er- ziehung M 5: Theory and Practice IV: Accompanying Seminar Course Praxissemester Fach B 4 Master Thesis (Fach A, Fach B oder Erzwiss.) M 6: Subject-Specific Re- search [...] LP M 5: Theorie-Praxis-Modul IV: Begleitseminar – Theory and Practice IV: Accompany- ing Seminar Course 1 S: 2 SWS Portfolio und Forschungsaufgabe (im Praxissemester ist ein begleitendes Port- folio zu
fileadmin/content/institute/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/dokumente/promotion/stiegeletal2017-reading-the-leaves-palm.pdf
with permission from Bundesamt für Kartographie und Geodäsie, original copyright GeoBasis-DE / BKG 2015 (data changed). doi:10.1371/journal.pone.0169741.g001 Leaf Traits and Herbivory along the Microclimatic [...] compared to upper canopies [71]. Typical leaf damage is determined about 6% for F. sylvatica in late summer [72]. Herbivory levels of our study were somewhat below this range for F. sylvatica at all forest [...] nachgewiesenen Schmetter- lingsarten. 2013. Available: http://www.lepiforum.de. 48. Kimber I. UKMoths. 2015. Available: http://www.ukmoths.org.uk. Leaf Traits and Herbivory along the Microclimatic Gradient
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/international-class/options-for-development-of-community-wind-energy-projects-in-the-north-isles-of-shetland-2007-.pdf
Community Learning Centre for allowing us to use their facilities and internet access during the course of the study. We extend special thanks to Eric Dodd and Patrick Ross-Smith of HICEC for coaching [...] public premises. The study was conducted from February to March 2007 by students undergoing an MSc course in Sustainable Energy Systems and Management (SESAM) at the University of Flensburg, Germany under [...] dynamic analysis to assess the viability of the different options. 1.3. LIMITATIONS OF THE STUDY In the course of carrying out the study, we encountered the following limitations. Firstly, efforts to get detailed
fileadmin/content/portal/die-universitaet/bilder/hochschulrat/europa-preis/2018-jensen/2018-05-18-flensborg-avis-carsten-jensen-haedras-for-dialog-titel.pdf
politisk kommentator Hans En- gell. I september 2000 ville danskerne ikke gå med i euroen. I december 2015 sagde de nej til at acceptere retsforbeholdet på visse vilkår for at deltage i politisamarbejdet Europol [...] Espersen advarer statsmi- nister Lars Løkke Rasmussen (V) mod at lege med forbeholdene. Før val- get i 2015 anslog DF og de borgerlige partier en EU-skeptisk tone, påpeger han. - Vi ved, hvordan danskerne har [...] dass sie im Ver- kehr auch viel mehr Schadstoffe aus- stoßen als in Tests. Die Kommission hatte schon 2015 ein Vertragsverletzungsverfahren ge- gen Deutschland und andere Länder eingeleitet und die Regierungen
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.11-pecc-vol.-1.pdf
n Sheet GS 2 3b 060215 School type: primary school Class: 3rd grade (3b) Date of recording: 06.02.2015 Length of recording: 47:06 minutes Number of pupils in class: 22 Number of pupils present during the [...] it's time hooray to put on your trousers put on your trousers it's party time today. Teacher: and of course i've got a card with a trou- with some trousers (5.0) ((pins the picture card to the board)) so now
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/-2.14-pecc-vol.-1.pdf
n Sheet GS 2 3b 080515 School type: primary school Class: 3rd grade (3b) Date of recording: 08.05.2015 Length of recording: 58:02 minutes Number of pupils in class: 22 Number of pupils present during the [...] stimmt falsch? Pupil_y: kann man auch kreuze machen? Teacher: yes you can Pupil_z: ja Teacher: of course okay so it's on the cd again okay? ((turns on the CD player)) CD: free-time activities exercise two
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/limberg-2019-the-primary-english-classroom-corpus-.pdf
Edelenbos & Kubanek 2009; Enever, Moon & Raman 2009; Enever 2011; Cook 2011; Rixon 2013; Bland 2015; BIG-Kreis 2015; Nikolov 2016). Copland and Garton (2014: 223) consider the teaching of young learners as [...] oh really? are you never scared? Class: oh really? are you never scared? Teacher: of course i am. Class: of course i am. Teacher: i´m so scared of monsters. Class: i´m so scared of monsters. Teacher: under [...] (1), 9-26. BIG-Kreis (Hrsg.) (2015). Der Lernstand im Englischunterricht am Ende von Klasse 4 – Ergebnisse der BIG-Studie. München: Domino Verlag. Bland, Janice (ed.) (2015). Teaching English to Young Learners: