/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/29032019-vortrag-auf-der-imiscoe-spring-conference-in-sheffield
Vortrags "Integration or participation? Understandings of integration among local institutional actors in a Danish-German comparison", welchen Magdalena Jäger bei der IMISCOE Spring Conference in Sheffield p
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/11-2019-12-2019-theater-und-videoworkshops-mit-jungen-gefluechteten-im-amt-suedtondern
Theater- und Videoworkshops im Amt Südtondern Vorlesen 22. - 24. November 2019 & 13. - 15. Dezember 2019 Im Winter 2019 fanden im Amt Südtondern zwei Workshops statt, die das Ziel verfolgten, mithilfe
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/02102019-vortrag-auf-der-konferenz-refuge-europe-a-question-of-solidarity-in-chemnitz
Vortrag auf der Konferenz "Refuge Europe – a question of solidarity?" in Chemnitz Vorlesen 02. Okotober 2019 Auf der internationalen Konferenz Refuge Europe – a question of solidarity? an der Technischen [...] practices of social integration in a German-Danish comparison. Taking the access to education and participation opportunities in consideration, we present findings of a broader research project about young [...] education and participation opportunities indicate for Germany a rather coincidental access depending on the contact person, whereas in the Danish case a structured consultation practice will guide newly arrived
/humangeographie/forschung/bildung-und-flucht/05042019-vortrag-beim-annual-meeting-of-the-american-association-of-geographers-in-washington-dc
of pupils. As a reaction many states withdraw from their obligation to locally provide adequate educational offers, by shifting the responsibility from the national to the local level. As a consequence many [...] apply a comparative perspective on two municipalities on both sides of the border in the context of their respective national regulations and multilevel governance structures. The paper is part of a broader [...] over by non-state school providers, private companies or parents’ asscociations, eventually leading to a privatization of educational provision in rural areas. The arrival of new migrants in Europe since 2015
/humangeographie/team/prof-dr-holger-jahnke
Prof. Dr. Holger Jahnke Vorlesen Sprechstunden Kontakt Telefon +49 461 805 2336 Fax +49 461 805 2337 E-Mail holger.jahnke -TextEinschliesslichBindestricheBitteEntfernen- @ uni-flensburg.de Gebäude Geb
/humangeographie/forschung
Bildung und Flucht Geographische Bildung für eine global nachhaltige Entwicklung Lokale und globale Bildungslandschaften im Wandel Visuelle Geographien in der geographischen Bildung Transnationale Leb
/humangeographie/team/dr-johannes-bohle/vortraege
and Risk Management from a Global North-South Perpective‘ History of Insurance in a Global Perspective , Basel, Juli 2022. Organisation Socare Konferenz (mit A. Brüske, S. Jansen, M. Lay-Brander, N. Rempel) [...] 2017. Organisation Socare Junior Research Konferenz (mit W. Beushausen, M. Brandel, J. Farquharson, D. Fulger, M. Littschwager A. McPherson, J. Roth) Cultures of Resistance? Theories and Practices of [...] y. A Critical Reflection on these Concepts in the Context of Hurricanes in the Caribbean. Vortrag, Workshop Riskscapes , Bonn, April 2015. Bohle, J., Cruse, R. & Rhiney, K.: The Caribbean Atlas. A Digital
/humangeographie/international/exkursionen/sizilien-2015
Erkundungen an der europäischen Außengrenze: Sizilien-Exkursion 2015 Vorlesen Eine Gruppe von 14 Geographie-Studierenden brach in diesem Frühjahr in Begleitung von Holger Jahnke und Andrea Varriale na
/humangeographie/team/dr-johannes-bohle/publikationen
K., Bohle, J. & Varriale, A. (2021): Ankommen mit allen Sinnen - "Horizonterkundungen" am Studienort als alternative Exkursionspraxis. In: Wintzer, J., Mossig, I. & Hof, A. (Hrsg.): Prinzipien, Strukturen [...] forschenden Lernen in der universitären Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Winkel, J., Busker, M., Schüler, M., Limberg, H. & Jäkel, O. (Hrsg.): Forschendes Lernen im Praxissemester an der Europa-Universität [...] 125-134. Bohle, J. & Littschwager, M. (Hrsg.): Caribbean Entanglements. Culture(s) and Nature Revisited. fiar (forum for inter-american research) 8, 3. Bohle, J. & Littschwager, M. (2015): Caribbean Entanglements
/humangeographie/team/ehemalige-mitarbeiter-innen/katharina-hoffmann/vortraege
Vorträge und Poster Vorlesen Hoffmann, Katharina (2018): Reflexionen informeller raumbezogener Lernprozesse: Eine Untersuchungen von Schulwegerfahrungen im ländlichen Raum. - HGD Symposium "Auf den/di