fileadmin/content/zentren/zfl/dokumente/publikationen/2020-winkel-ua-forschendes-lernen-online.pdf
zu unterstützen, finden Interessierte in der Lern- und Forschungswerkstatt Germanistik (vgl. www.uni-flensburg.de/?id=22015). Dort wird derzeit ein Korpus mit Beispielarbeiten von Studierenden aus den [...] gestellt hat. 16 Das Korpus der Untersuchung ist in vollem Umfang frei zugänglich unter: vgl. http://www.uni-koeln.de/phil- fak/deutsch/pohl/tsk/content/korpus.htm. Ein weiteres Korpus, das als umfangreiche [...] ): Textformen als Lernformen. Duisburg: Gilles & Francke, S. 191–210. URL: http://koebes.phil-fak.uni-koeln.de/sites/koebes/user_upload/koebes_07_2010.pdf [Zugriff: 12.11.2018]. Baurmann, J.; Pohl, T.
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/bispo-da-silva-ana-paula-contributions-of-material-culture-studies-to-scientific-instruments.-a-possible-biography-to-a-camera-lucida.pdf
catalogues. The Camera Lucida, invented by a scientist, started as an object to improve sketches and paintings. Gradually, in later years, it started being adapted to microscopes and helped scientists to [...] (Hammond & Austin 1987). Another French instrument-maker, Chevalier, who had also known Amici’s Camera, started to produce it after implementing some changes. Although Vincent first published his inventions in
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/grimm-andrea-nicola-objektbiografie.-atwoodsche-fallmaschine-inventarnummer-775.pdf
Johann Anton Wisenpaintner in 1795, what kind of information you can get from a scientific object. Starting with a small introduction about the historical and physical back- ground of the Atwood machine,
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/kienemund-therese-transforming-forces.-a-potenzmaschine-s-demonstration-of-late-eighteenth-century-mechanics.pdf
presentable to both do- mestic and foreign distinguished visitors and scholars (Hammermayer 1983: 172). Starting in 1776/77, the Munich grammar schools were also allowed to use the collec- tion for demonstrations
fileadmin/content/zentren/zimt/dokumente/services/wlan/ios-eduroam-studierende-cat-v6.pdf
Unterstützung wünschen, können Sie sich gerne an den ZIMT-Servicedesk wenden: www.uni-flensburg.de/go/zimt-servicedesk http://www.uni-flensburg.de/go/zimt-servicedesk [...] 2019 Autor: D. Schramm / C. Berger Seite 2 von 5 Schritt 2: Installationsprogramm herunterladen 2.1 Starten Sie den Internetbrowser Safari (nicht Firefox, Chrome o.ä.). 2.2 Öffnen Sie folgende URL in die [...] 4: Eingabe der Anmeldedaten 4.1 Der Benutzername setzt sich aus Ihrer Matrikelnummer gefolgt von @uni-flensburg.de zusammen. WICHTIG: Tragen Sie hier nicht Ihre E-Mail-Adresse ein! 4.2 Drücken Sie auf
fileadmin/content/seminare/medienbildung/bilder/loersh/einfu-hrung-oer-bargteheide-haubner.pdf
https://www.uni-flensburg.de/medienbildung/projekte/loersh/ https://www.uni-flensburg.de/medienbildung/projekte/loersh/ https://www.uni-flensburg.de/medienbildung/projekte/loersh/ https://www.uni-flensburg [...] https://www.uni-flensburg.de/medienbildung/projekte/loersh/ https://www.uni-flensburg.de/medienbildung/projekte/loersh/ https://www.uni-flensburg.de/medienbildung/projekte/loersh/ https://www.uni-flensburg [...] https://www.uni-flensburg.de/medienbildung/projekte/loersh/ https://www.uni-flensburg.de/medienbildung/projekte/loersh/ https://www.uni-flensburg.de/medienbildung/projekte/loersh/ https://www.uni-flensburg
fileadmin/content/seminare/medienbildung/bilder/loersh/tutory-freie-bildungsmaterialien-set-neumu-nster-brachenfeld-haubner.pdf
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/city-plan-flensburg-englisch-.pdf
basement shows a multimedia installation reflecting the town’s rum history. The museum is also the starting point of a sign- posted city walking tour called the “Captains Route” and the “Rum & Sugar Mile”
fileadmin/content/seminare/medienbildung/bilder/loersh/kolbe-input-oer-akjs-20-07-2017.pdf
Weiterführende Infos zu Schranken: LLZ Wiki Uni Halle https://www.medienrecht-urheberrecht.de/urheberrecht/266-zitieren-aber-rechtlich-richtig.html http://wiki.llz.uni-halle.de/Schranken_des_Urheberrechts §52a [...] medialepfade.org/ https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ http://www.oerlabs.de/ http://blog.hf.uni-koeln.de/oer/ https://goo.gl/YGoJMU 1.Relevanz von freien Inhalten im Netz 2.Kleines Urheberrechts-1x1 [...] hier wurde der Begriff OER zum ersten Mal geprägt 2003 Das Massachusetts Institute of Technology startet die Veröffentlichung von Kursunterlagen (MIT OpenCourseWare) 2006 Die Europäische Kommission ko-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
brackets. (1) T: Let’s start! Good morning! (2)All P: Good morning! (3) […] In this short passage (1-3) we witness the opening of the lesson. Notice that the teacher does not start with greeting the class [...] of higher age groups, this might not work out so fine. After this opening transaction, the teacher starts an exercise con- cerning the use of prepositions and prepositional phrases, which lasts for a while [...] picture! (37) [P pins next to next to the wrong picture] (38) T: Nanu?! (39) […] Then (35) the teacher starts yet another IRF exchange, but this time, her initiating move is that of a directive (35-36) requesting