fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/6-forschung/material-culture/kienemund-therese-transforming-forces.-a-potenzmaschine-s-demonstration-of-late-eighteenth-century-mechanics.pdf
instrument collection of the BAdW, I will first consider this context. The BAdW was founded in 1758 (Teichmann, Eckert & Wolff 2002: 333). In his work on the history of the BAdW, Ludwig Hammermayer ana- lyzes [...] consisted of the donated scientific instrument collection from Bayerische Akademie der Wissenschaften (BAdW), the Ba- varian Academy of Sciences and Humanities. The museum dated the object’s con- struction [...] 1983: 18). In 1784, when the 1783 decree of Prince-elector and Duke of Bavaria Karl Theodor that the BAdW move to a different site had caused significant financial strain for the academy (Hammermayer 1983:
fileadmin/content/seminare/medienbildung/bilder/loersh/oer-fortbildung-praesentation-waffner.pdf
Einführung in die Arbeit mit Open Educational Resources (OER) Dr. Bettina Waffner Schule am Burgfeld, Bad Segeberg 18. Juli 2017 cc by sa 4.0 - Elekes Andor http://bit.ly/2bECe6n http://bit.ly/2bECe6n http://bit [...] Lernen. In: Schön, Sandra; Ebner, Martin et al. L3T. Lehrbuch für Lernen und Lehren mit Technologien. Bad Reichenhall http://l3t.eu/homepage/ Kerres, Michael; Heinen Richard: OER Open Educational Resources
fileadmin/content/seminare/medienbildung/bilder/loersh/vortrag-lehrerkooperation-impulseoer-praesentation-biederbeck.pdf
(Hrsg.), Kollegialität und Kooperation in der Schule. Theoretische Konzepte und empirische Befunde. Wiesbaden: VS Springer, 55-75. Trumpa, S., Franz, E.-K., Greiten, S. (2016). Forschungsbefunde zur Kooperation
fileadmin/content/seminare/medienbildung/bilder/loersh/2018-6-7-qualitaet-und-oer-waffner.pdf
n. Wiesbaden. Krotz, Friedrich 2012: Zur Beschreibung mediatisierter Welten. In: Friedrich Krotz und Andreas Hepp (Hrsg.) Mediatisierte Welten. Forschungsfelder und Beschreibungsansätze. Wiesbaden. 27-58
fileadmin/content/seminare/medienbildung/bilder/loersh/kolbe-input-oer-akjs-20-07-2017.pdf
.llz.uni-halle.de/Schranken_des_Urheberrechts §52a Folie aus Material der Lehrerfortbildung Baden-Württeberg: https://lehrerfortbildung-bw.d e/st_recht/urheber/urh/ (nicht unter freier Lizenz) Checkliste
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
analysing real classroom data. In a consciousness raising approach, students’ intuitions about good or bad EFL teaching provide the cog - nitive basis upon which a sharpened and more profound awareness of [...] analyze and it was great to look at an excerpt from an outside perspective. Talking about the good and bad things about this lesson has also made me be- OLAF JÄKEL, Exploring the IRF Paern in Corpus Data from [...] with all its flaws and hitches. In consciousness raising fashion, students’ intuitions about good or bad EFL teaching provide the co- gnitive basis upon which a sharpened and more profound awareness of linguistic
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2016-fehler-modelle-und-andere-faelle.pdf
und Unzulänglichkeiten liegen selbstverständlich in meiner Verantwortung. © Springer Fachmedien Wiesbaden 2016 M. Hummrich et al. (Hrsg.), Was ist der Fall?, Rekonstruktive Bildungsforschung, DOI 10.10 [...] Fall ist: Beiträge zur Fallarbeit in Bildungsforschung, Lehramtsstudium, Beruf und Ausbildung. Wiesbaden: Springer VS, S. 213-226. Komborozos, J. (2012): Learner Errors and their Treatment in the Primary [...] Fall ist: Bei- träge zur Fallarbeit in Bildungsforschung, Lehramtsstudium, Beruf und Ausbildung. Wiesbaden: Springer VS. Rahmenplan (2007) Rahmenplan Englisch in der Grundschule. Kiel. Schmitt, Norbert (Hrsg
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2014-unterrichtsanalyse.pdf
Pieper et al. (Hrsg.), Was der Fall ist, DOI 10.1007/978-3-531-19761-6_14, © Springer Fachmedien Wiesbaden 2014 jaekel@uni-flensburg.de 214 Olaf Jäkel demische Ausbildung von Englischlehrkräften vor, welcher
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-olaf-flecc-24-06-2011.pdf
analysing real classroom data. In a consciousness raising approach, students' intuitions about good or bad EFL teaching provide the cognitive basis upon which a sharpened and more profound awareness of linguistic [...] with all its flaws and hitches. In consciousness raising fashion, students' intuitions about good or bad EFL teaching provide the cognitive basis upon which a sharpened and more profound awareness of linguistic [...] of the best things about those lessons documented in the FLECC, that they also include some pretty bad ones. In addition, theoretical approaches from linguistic pragmatics (cf. Spencer-Oatey & Žegarac 2002)
fileadmin/content/abteilungen/marketing/dokumente/pdfs/frieling-virtuelle-gueter-mw.pdf
Kultur- und Bildungsräume, Wiesbaden 2008, S. 119-144. Knappe, M. / Kracklauer, A. (2007): Verkaufschance Web 2.0: Dialoge för- dern, Absätze steigern, neue Märkte erschließen, Wiesbaden 2007. Lampe, T. (2008): [...] Ökonomische Grundlagen und Veränderungen durch neue Informations- und Kommuni- kationstechnik, Wiesbaden 2002. Heeks, R. (2008): Current Analysis and Future Research Agenda on „Gold Farming“: Real-World