fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/25-ie-income-gender-financial-literacy.pdf
Samstag, 14 The Influence of Income and Gender on Financial Literacy Indra Erichsen (indra.erichsen@uni-flensburg.de) Europa Universität Flensburg, Germany Summary Research questions: Are income and financial [...] credit card knowledge which indicates that exposure to money helps students to 2 Erichsen, Income, Gender, Financial Literacy perform better financially (Danes, Hira, & Tahira, 1987). Others even argue that [...] competitive purposes and damage some institutions´ reputations. We adjusted our sample by creating equal gender proportions to account for the actual distribution of the German national student population. This
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/virtual-courses-ivsc/ivsc-environment.pdf
e-course involves students in challenge-based learning in relation to one thematic area: environment, gender, race or inclusion. For each thematic strand, students identify a specific related challenge that
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/virtual-courses-ivsc/ivsc-race.pdf
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/virtual-courses-ivsc/ivsc-gender.pdf
C. International Virtual Societal Challenge (IVSC), Interdisciplinary course, Focus: Gender Target group: Students at Bachelor’s or Master’s level Lecturer: NN Description: The Intercultural Virtual Societal [...] e-course involves students in challenge-based learning in relation to one thematic area: environment, gender, race or inclusion. For each thematic strand, students identify a specific related challenge that [...] partner universities while developing a project that your group defined within the thematic focus “gender”. Throughout the course, you will engage with a dynamic mix of resources while working on your project
fileadmin/content/portal/international/dokumente/incomings/virtual-courses-ivsc/ivsc-inclusion.pdf
fileadmin/content/zentren/gender-and-diversity/bilder/kalender/2023-05-paedagogik-geschlecht-politische-kaempfe.pdf
Plakat digital weiss 1.2. Pedagogy and Gender as a Matter of Political Struggle: Pädagogik und Geschlecht als Gegenstand politischer Kämpfe Analyzing Right-Wing, Anti-Feminist and Racist Discourses In [...] Flensburg Information, Program, & Registration Informationen, Programm & Anmeldung in Kooperation mit dem Gender Netzwerk der Europa-Universität Flensburg 2023 May 4-64-6 Mai 2023 https://www.uni-flensburg.de/
fileadmin/content/zentren/gender-and-diversity/bilder/news/a2-poster-krieg-geschlecht-finale-druckdatei.pdf
ab, traditionelle Vorstellungen von Geschlecht kritisch zu beleuchten. 18:00 Begrüßung durch das Gender Netzwerk (EUF) 18:15 Impulsvortrag von Dr. Marta Havryshko (online): Weapon of Hate: Sexual Violence [...] (Gleichstellungsbeauftragte der Stadt Flensburg) 19:15 Offene Diskussion 20:00 Abschluss Organisation: Gender Netzwerk (Europa-Universität Flensburg) in Kooperation mit dem Gleichstellungsbüro der Stadt Flensburg
fileadmin/content/zentren/gender-and-diversity/bilder/news/poster-euf-wissenschaftstag-4genderstudies-final.pdf
#4genderstudies 20. Dezember 2021 Organisation: Gender-Netzwerk der Europa-Universität Flensburg 15:30-17:30 Uhr 18:00-19:00 Uhr Jetzt Online: Vorstellung Gender & Diversity-Portal (hybrid: in WebEx & auf dem [...] dem Campus Flensburg in Gebäude HEL) Das Gender-Netzwerk der EUF hat jetzt gemeinsam mit dem Ar- beitsbereich Chancengleichheit der EUF eine eigene Internetprä- senz. Wir stellen das Portal vor und stoßen
fileadmin/content/seminare/soziologie/bilder/etc/plakat-ik-gender-interdisziplinaer-004-.pdf
(Microsoft PowerPoint - Plakat_IK_gender interdisziplinär) 24.9.19 Ann-Kathrin Stoltenhoff: Zur (Un-)Sichtbarkeit geschlechtlicher Diversität auf Hochschulhomepages 1.10.19 Jan Hutta (Vortrag) & Sybille [...] 19 Andrea Geier & Iulia Patrut: Autor*innenschaft, Gesellschaftsentwürfe und Macht. Literatur und Gender 19.11.19 Olaf Stuve & Thomas Viola Rieske: Männlichkeiten und Bildung 26.11.19 Florian Christobal [...] Kathrin Peters & Hedwig Wagner: Family Affairs: Wie zusammen leben? dienstags 18-20 Uhr in HEL 165 gender interdisziplinär Interdisziplinäres Kolloquium HeSe 19/20 Ansprechpartner_innen: Dr. Pascal Delhom
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/03-discussion-paper-iim-krause.pdf
Gymnasien. Die empirischen Ergebnisse können die Annahme nicht bestätigen. Zwar zeigte sich überwie- gend eine stärkere Verbreitung an Gesamtschulen. Diese Unterschiede waren jedoch schwach ausgeprägt und [...] Befragung. Bitte senden Sie uns den Fragebogen bis spätestens Donnerstag, den 26.04.02 in dem beilie- genden, frankierten Rückumschlag zurück. Die Qualität dieser Arbeit hängt von Ihrer Teilnahme ab. Nur bei