fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/sose-17-research-seminar-the-political-economy-of-mediterranean-countries-s.pdf
course as follows: (1 = excellent, 5 = bad; second decimal place in second row) n=8 mw=1,7 s=0,4 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 24.05.2017 EvaSys Auswertung Seite 3 17. The lecturer gives useful feedback to contributions [...] management, discussions not monopolised). 71 n=9 mw=6,3 md=6 s=0,5 0% 1 0% 2 0% 3 0% 4 0% 5 66,7% 6 33,3% 7 20. I contribute to discuss: 1 = never; 4 = sometimes; 7 = often. 71 n=9 mw=5,1 md=5 s=1,3 0% 1 0% 2 0% [...] 0% 2 0% 3 0% 4 11,1% 5 33,3% 6 55,6% 7 22. My usual effort in preparing for this course: (week in mins.; excluding class attendance) > 9015 n=9 mw=5,6 md=6 s=1,7 0% 1 11,1% 2 0% 3 11,1% 4 11,1% 5 33,3%
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/hs-17-18-regional-economics-1-28s-c3-bcdeuropa-29.pdf
Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) > 9015 n=17 mw=5,2 md=5 s=1,5 5,9% 1 0% 2 0% 3 23,5% 4 23,5% 5 29,4% 6 17,6% 7 Offene FragenOffene Fragen 23. Ich war bei den Veranstaltungsterminen folgendermaßen präsent: [...] für den Kurs pro Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) 6% 24% 24% 29% 18% > 9015 mw = 5.2 s = 1.5 n = 1725% 50% 75% 100% 23. Ich war bei den Veranstaltungsterminen folgendermaßen präsent: 12% 65% 24% immernie [...] Woche: (nicht Kursdauer; in Min.) 15 > 90 n=17 mw=5,2 md=5,0 s=1,5 11.12.2017 EvaSys Auswertung Seite 7 Offene FragenOffene Fragen 23. Ich war bei den Veranstaltungsterminen folgendermaßen präsent: nie
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/hs-17-18-economy-28european-cultures-and-society-29.pdf
place in second row) n=40 mw=1,9 s=0,8 1,0 2,0 3,0 4,0 5,0 18.12.2017 EvaSys Auswertung Seite 3 17. My usual effort in preparing for this course: (week in mins.; excluding class attendance) > 9015 n=44 [...] Auswertung Seite 5 17. My usual effort in preparing for this course: (week in mins.; excluding class attendance) 7% 11% 23% 11% 20% 27% > 9015 mw = 5 s = 1.8 n = 4425% 50% 75% 100% 18. I was present in the [...] lecture. 1 7 n=43 mw=4,4 md=5,0 s=2,0 9. My previous knowledge: 1 = too little for course; 4 = perfect; 7 = knew everything before, course was unnecessary. 1 7 n=42 mw=2,3 md=2,0 s=1,2 10. The requirements of
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/chemie/dokumente/downloads/poster-svk-gallussaeure-final.pdf
Gallussäure im alkalischen Milieu Abb. 3: Gallussäure -10 0 10 20 30 40 -0,4 0 0,4 0,8 1,2 1,6 0 5 10 15 20 25 30 35 40 45 50 55 mA V t (Min) Spannung Potential SVK Potential Gallussäureelektrode Stromstärke
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/chemie/dokumente/downloads/poster-batterien-mit-farb-und-aromastoffen-final.pdf
Abteilung für Chemie und ihre Didaktik Versuchsaufbau 0,0 5,0 10,0 15,0 20,0 0 0,3 0,6 0,9 1,2 1,5 0 10 20 30 40 50 60 70 80 mA V Zeit [min] Potential der Anode gegen NHE Klemmenspannung Stromstärke Abb. 10: [...] eingesetzt. Abb. 8 Vanillin in NaOH 0 0,5 1 1,5 2 2,5 0 0,2 0,4 0,6 0,8 1 1,2 0 10 20 30 40 50 60 70 80 90 mA V Zeit [min] Potential der Anode gegen NHE Klemmenspannung Stromstärke Abb. 5: Zeitlicher Verlauf
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/chemie/bilder/aus-der-abteilung/poster/poster-rotwein-iii.pdf
Anthocyane ist eine Oxidation zu Chinonen möglich. -10 -5 0 5 10 15 20 -0,8 -0,4 0 0,4 0,8 1,2 1,6 0 5 10 15 20 25 30 35 mAV t (Min) Spannung Potential der Rotwein- /Graphitelektrode Potential SVK Stromstärke
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/synopse-deutsch2019.pdf
Herbstsemester 20XX Sekretariat. 5 11. Allgemeine Hinweise zur Erstellung der Hausarbeit und Formalia Allgemeines zur Form der Hausarbeit: Ihre Hausarbeit für einen Kurs in der CIA-Abteilung sollte min.10 Textseiten [...] ichen Sammelbänden. Ein Verweis auf den Onlinefundort ist nicht erforderlich! Eine Hausarbeit von min. 10 Seiten sollte mindestens 10 sol- cher Quellen enthalten. Bücher: Name des Autors, Vorname des Autors
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/studiengang/2021-modulhandbuch-update.pdf
(groups of 3-4 students) with report (15 pages + excel model) and group presentation (20min) plus questions (20 min.) Medienformen / media used: Cash flow model in Excel Teaching: white board, power point [...] gsplan.de/%20NEP_2013_2_Entwurf_Teil_1_Kap_1_bis_9.pdf http://www.netzentwicklungsplan.de/%20NEP_2013_2_Entwurf_Teil_1_Kap_1_bis_9.pdf http://www.dena.de/fileadmin/user_upload/Projekte/%20Energiesyste [...] Studien- Prüfungsleistungen / form of examination: Written examination (approx. 90 min.) or oral examination (approx. 15 min.) Medienformen / media used: White board, power point presentation, beamer Literatur
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/downloads/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
. The exercise here continues with ano- ther boy being called up front by the teacher’s directive (20), and yet another IRF elicit exchange initiated by the teacher’s display question (21). This time, [...] the teacher, who corrects the incomplete prepositional phrase by modelling the correct form (23). (20) T: Please stand in front of the board! (21) Where is he? (22) P: Front of the board. (23) T: In front [...] all of which are initiated by the teacher’s display questions or their ellip- tical versions (11, 14, 20, 25, 30, 35). The pupils’ responses, though, are not followed by an immediate feedback move, but the
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/flecc-online-version.pdf
Paulina. 255 S20: Half past seven. 256 L: Yes, that was right! And Leander! FLECC – Flensburg English Classroom Corpus 134 257 [S20 steht auf und zeigt seine Karte in die Runde.] 258 S20: Mert? 259 S21: [...] And Mrs Duck says, "It's not mine!" 78 11:42 79 L: Here comes Mrs Goose. [Die nächste Bildkarte fällt mehrfach ab, 80 Belustigung bei den S.] And Mrs Goose says, "It's not mine!" 81 Here comes Mrs Hen. [Befestigt [...] "It's not mine!" 83 Here comes the Easter Bunny. [Nächste Bildkarte an Tafel.] 84 S: Mister or Easter? FLECC – Flensburg English Classroom Corpus 33 85 L: And the Easter Bunny says, "It's not mine!" 86 Here
-
Dateityp
- application/pdf
-
Verlinkt bei
-