fileadmin/content/abteilungen/ernaehrung/bilder/klimafood/materialseite-neu/2-spiele/vom-acker-auf-den-teller/spiel-vom-acker-auf-den-teller.pdf
und die Lebensmittel werden zu verschiedenen Stationen transportiert, wobei Treibhausgase entstehen. All diese Produktionsschritte haben Auswirkungen auf das Lebensmittel, die Umwelt und das Klima. „Vom Acker
/kommunikation/pressemitteilungen/news/europa-universitaet-flensburg-herbstsemester-2021-soll-in-praesenz-stattfinden
Campus stattfinden zu lassen. Universität lebt von Begegnung, lebt von Diskussionen, lebt von Präsenz. All das haben wir – Lehrende, Studierende und Mitarbeitende – drei Semester lang schmerzlich vermisst.
/kommunikation/pressemitteilungen/news/schwimm-check-2024-europaweiter-vergleich-zur-foerderung-der-schwimmkompetenz-bei-kindern
ecks 2024. Der Schwimm-Check ist Teil des internationalen Forschungsprojekts Aquatic Literacy For All Children . Ziel ist es, Unterschiede in der Schwimmausbildung in Ländern Europas zu erforschen und
fileadmin/content/zentren/zebuss/dokumente/veranstaltungen/ws-23-abstract-lukowski.pdf
Presentations Referentin: Birgit Lukowski Workshopsprache: Englisch oder Deutsch (je nach TN) Among all the challenges you might face being a scientist, you should be able to effectively communicate your
fileadmin/content/projekte/pecc/bilder/pecc/limberg-2019-the-primary-english-classroom-corpus-.pdf
five zoe six maja seven and lotte eight ((they all come to the front and form a line in front of the board, facing the class)) and you all close your eyes ((all the pupils in the front close their eyes)) you [...] At the time of recording, all teachers were the current English teachers of those classes. Some of them were also form or homeroom teacher (Klassenlehrer/in), and they had all taught English in Grade 3 [...] happy and you know it do all four. ((everyone claps his or her hands, stamps his or her feet, snaps his or her fingers and shouts 'we are')) if you're happy and you know it do all four. ((everyone claps
/eum/wer-wir-sind/team/wissenschaftliche-mitarbeiterinnen/clara-buettner
Malla, A./ Schachler, B./ Cußmann, I. (2022): Open modeling of electricity and heat demand curves for all residential buildings in Germany. Energy Informatics, 5(1), 21. doi:10.1186/s42162-022-00201-y Müller
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/newsletter/ices-newsletter-ausgabe-03-2024.pdf
des ICES im Frühjahrsemester The ICES Research Colloquium is intended to provide an opportunity for all ICES members and colleagues to present research projects, whether planned, in progress or completed [...] t, statistical analysis and coding, etc. The following dates are tentative and subject to change. All sessions start at 13:00 and end around 14:00. Date Presenter Topic 19.03.2024 Claudius Gräbner-Radkowitsch [...] March, 2024. The meetings will be held on campus (RIGA 601) and online (webex-link), from 12 to 1 pm. All meetings will be held in English. Everyone is welcome: Bachelor and Master students as well as PhD
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2014-unterrichtsanalyse.pdf
Corpus ein klar artikuliertes Recast „Behind the car“ modelliert. Sie fügt die elliptische Direktive „All together!“ an, auf welche die gesamte Klasse wie gewünscht durch Wiederholung im Chor reagiert (32) [...] Bildkarten an der Tafel]: Where is the man? (30) S: [unverständliches Genuschel] (31) L: Behind the car. All together! (32) Alle S: Behind the car. In der letzten hier zu analysierenden Passage (33-39) wird die [...] interpretieren, mit welchem sie den Lerner zur Selbstkorrektur einlädt. Dieses sogenannte Prompting (vgl. All- wright und Bailey 1991, S. 105-108) hat den Sinn, den Lernern Raum zu verschaf- fen, in welchem sie
https://www.uni-flensburg.de/eucs/de/ueber-ba-eucs/calendar/event/eucs-onlne-midterm-info-session
Dear all, Unfortunately we have to cancel the EUCS campus day we had planned for 4 th December for obvious reasons. However, lots of things are happening at the university and in the study programme that
/englisch/aktuelles/kalender/event/lecture-seriesdouble-mimesis-in-ulysses-prof-sam-slote
al, canonical, experimental, transnational, etc. — changed from the 1920s to the 2020s? These are all questions that inform the talks. They will also consider Joyce’s cultural, literary, and national impact