fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/working-paper-series/seu-working-paper-6.pdf
security organisation within the EU (Leibfried 2005; Joerges 2010). Between 1954 and 2001 more than 20 percent of all ECJ judgements were dealing with social security issues, initiated mainly by single [...] (Baldwin 1990: 39). Also in Austria, where social legislation under the conservative government of Prime Min- ister Graf von Taaffe closely followed Bismarck’s workers’ insurance schemes, social pro- grammes [...] societies the issue of social policy as a motor of integration and legitimation seemed to play a prominent role as well because the lack of social programmes within the EU and the exclusive concentra- tion
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/working-paper-series/seu-working-paper-3-2012.pdf
at a higher, supranational level, too.” (de Beer 2009: 228) 3 SEU Working Paper No. 3/2012 But even 20 years after Maastricht, the question of the future prospects of a Social Europe is still “bound to [...] especially institutional aspects such as state structures or con- stitutional provisions feature prominently, but also the role of ideas, actors’ constellations 10 Stefanie Börner and social factors is considered [...] contrast to national social policies that mainly re- acted to the growing social distress (and its imminent political consequences) produced by the market, social policy at the European level is no count
fileadmin/content/abteilungen/comparative-political-economy/dokumente/downloads/synopse-deutsch2019.pdf
Herbstsemester 20XX Sekretariat. 5 11. Allgemeine Hinweise zur Erstellung der Hausarbeit und Formalia Allgemeines zur Form der Hausarbeit: Ihre Hausarbeit für einen Kurs in der CIA-Abteilung sollte min.10 Textseiten [...] ichen Sammelbänden. Ein Verweis auf den Onlinefundort ist nicht erforderlich! Eine Hausarbeit von min. 10 Seiten sollte mindestens 10 sol- cher Quellen enthalten. Bücher: Name des Autors, Vorname des Autors
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/studiengang/2021-modulhandbuch-update.pdf
(groups of 3-4 students) with report (15 pages + excel model) and group presentation (20min) plus questions (20 min.) Medienformen / media used: Cash flow model in Excel Teaching: white board, power point [...] gsplan.de/%20NEP_2013_2_Entwurf_Teil_1_Kap_1_bis_9.pdf http://www.netzentwicklungsplan.de/%20NEP_2013_2_Entwurf_Teil_1_Kap_1_bis_9.pdf http://www.dena.de/fileadmin/user_upload/Projekte/%20Energiesyste [...] Studien- Prüfungsleistungen / form of examination: Written examination (approx. 90 min.) or oral examination (approx. 15 min.) Medienformen / media used: White board, power point presentation, beamer Literatur
fileadmin/content/abteilungen/industrial/dokumente/downloads/studiengang/uni-flensburg-meng-eum-selbstbericht.pdf
(groups of 3-4 students) with report (15 pages + excel model) and group presentation (20min) plus questions (20 min.) Medienformen / media used: Cash flow model in Excel Teaching: white board, power point [...] 0% 20% 40% 60% 80% 100% Praktika während des Studiums Ja Pflichtpraktika Ja freiwillige Praktika Nein, kein Praktikum 0% 20% 40% 60% 80% 100% Auslandsaufenthalte während des Studiums Ja Nein 0% 20% 40% [...] ................................... 20 2.3.1. Ziele des Studiengangs insgesamt ................................................................................. 20 2.3.2. Darstellung der durch das Studium
fileadmin/content/institute/biat/dokumente/biat-mitteilungen/biat-mitteilungen-2019-7.pdf
Lehre und Forschung für die Berufsbildung 20 Jahre biat Berlin, 2018. 453 S., 43 s/w Abb., 11 Tab., 4 Graf. geb. ISBN 978-3-631-72924-3 CHF 52.– / €D 44.95 / €A 46.20 / € 42.10 / £ 35.– / US-$ 50.95 eBook [...] Raguse und Wolfgang Mar- tens aus der Schulleitungsrunde des BBZ Dithmar- schen in Meldorf und Heide prominent unterstützt wurde. Die europäische Perspektive wurde mit dem Vortrag „Dänisch-deutsche Zusammenarbeit [...] entwickelt. Darüber hinaus ist das biat eine renommierte Stätte der Berufsbildungsforschung geworden. Nach 20 Jahren des Bestehens blicken die Her- ausgeber zurück, beschreiben die gegenwär- tige Situation, und
fileadmin/content/institute/biat/dokumente/biat-mitteilungen/biat-mitteilungen-2018-5.pdf
berufspädagogische Anteil beträgt hierbei insgesamt Lehrveranstaltungen im Um- fang von 20 LP, zuzüglich 15 LP Praktikum sowie 20 LP Masterarbeit. 4 Reakkreditierung des biat-Studienganges Der Studiengang „Master [...] die Initiative des Stifterverbandes. Das biat ist bei alledem mit dabei, nicht selten sogar an prominenter Stelle. Innerhalb der Europa-Universität Flensburg wird die Organisationsstruktur derzeit auf den
fileadmin/content/institute/biat/dokumente/biat-mitteilungen/biat-mitteilungen-2023-15.pdf
organisierten „Hochschultagen Berufliche Bildung“, die leider inmitten der Flensburger Vorlesungszeit vom 20. bis 22. März 2023 an der Otto-Friedrich- Universität Bamberg stattfanden, durch Dr. Nikolaus Die [...] en Tätigkeiten während der Übungs- dienste frühzeitig Interesse an technischen Berufen. An zwei Terminen konnten die Jugendlichen mit elektronischen Bausätzen (littleBits) Prototypen mit Bezug zur Feuerwehr
fileadmin/content/abteilungen/psychologie/pdf-dateien/international-workshop-abstract-booklet.pdf
attitude and perception towards leadership. 15.30-16.00 Break 16.00-17.00 Poster session (Exhibition + 5 min presentation, Chair: Sandra Rademacher) Nina Paarmann (European University Flensburg, Germany): West [...] rendered education a measureable datum by predominantly making use of quantitative methods (most prominently Hattie, 2009). Hence, seeking for superior outcomes by adjusting educational systems according [...] children were social insurance or “firewood which warms the old.” The renewed globalization of the late 20th century and migration flows is impacting negatively on this system of social security. The future
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/flecc-online-version.pdf
Paulina. 255 S20: Half past seven. 256 L: Yes, that was right! And Leander! FLECC – Flensburg English Classroom Corpus 134 257 [S20 steht auf und zeigt seine Karte in die Runde.] 258 S20: Mert? 259 S21: [...] And Mrs Duck says, "It's not mine!" 78 11:42 79 L: Here comes Mrs Goose. [Die nächste Bildkarte fällt mehrfach ab, 80 Belustigung bei den S.] And Mrs Goose says, "It's not mine!" 81 Here comes Mrs Hen. [Befestigt [...] "It's not mine!" 83 Here comes the Easter Bunny. [Nächste Bildkarte an Tafel.] 84 S: Mister or Easter? FLECC – Flensburg English Classroom Corpus 33 85 L: And the Easter Bunny says, "It's not mine!" 86 Here