fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/08-discussion-paper-iim-dannenberg.pdf
Welches Produkt stellt das Unternehmen typischerweise her? Kurzlebige Produkte Langlebige Produkte 16. Welchen Typ Produkt stellt das Unternehmen her? Kundenspezifische Produkte Kundenangepaßte Produkte [...] Frage 26) 1 - 25 % 26 - 50 % 51 - 75 % 76 - 100 % 22. Wer stellt den Kontakt zwischen den Unternehmen her? Sie die Unternehmen Sonstige 23. Welchen Eindruck haben Sie von dem Vertrauen, das die Unternehmen
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/03-discussion-paper-iim-krause.pdf
C) „Sponsoring“. Daran anschließend haben Sie Gelegenheit, unter D) „übrige Maßnahmen“ Ihrer Schule her- auszustellen. A) Berufsorientierte Maßnahmen Unter berufsorientierten Maßnahmen verstehen wir Maßnahmen
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/10-estimation-of-a-two-equation-panel-spie.pdf
, respectively, and R(α) is a suitable ‘working’ correlation matrix common to all units. However, here Ωi follows directly from the assumed latent covariance structure and is a function of the covariance
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/15-leusing-hochschulenstandortfaktor.pdf
(z.B. einzelne Regionalquoten bei den Sachausgaben / Multiplikatorwert) oder rein vom Zeitaspekt her auf nicht kompatiblen Daten beruhen (Bruttowertschöpfung pro Erwerbstätigem speziell für die Unter [...] www.uni-flensburg.de , 29.07.2006. University of California (2003). California’s Future: it starts here. UC’s contributions to economic growth, health, and culture. An impact study for the University of
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/11-the-euro-isengaard.pdf
2001 to being concerned in 2002. The effects are similar to those in Models 2 and 3: here, a positive coefficient here leads to less people being concerned, and in Models 4 and 5, a negative coefficient [...] as satisfaction and values, whereby each person in a household being 17 years and older gives his/her own answers. This design provides representative longitudinal microdata on individuals, households [...] regional and national origins. The expected life satisfaction is clearly oriented towards the future. Here, we assume that individuals who believe that they will be happy with their life in five years time
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/14-grimm-gluecksforschung-gesamt-2.pdf
BHPS: „How often [in a year] do you meet friends or relatives who are not living with you, whether here at your home or elsewhere? 1. never, 2. less often than once a month, 3. once or twice a month, 4
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/13-groezinger-steuerbelkapitalgesellschaften.pdf
die Abschreibungen, aber dies stellt die methodische Konsistenz mit der umfassenden BIP-Definition her, und ist deshalb weiteren Bereinigungen vorzuziehen. Die Größe ‚Ope- rating surplus, gross’ wird also [...] thoden in der EU sind weiterhin zahlreich. Die Situation droht sich sogar von der juristi- schen Seite her zu verschlechtern. Denn der EuGH wird zunehmend von Großunternehmen angerufen, die sich von nationalen
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/12-groezinger-wissenschaftsindikatoren.pdf
Hochschulen tätig waren (gastgebende Hoch- schule, Fachgebiet der Geförderten, Aufenthaltsdauer und Her- kunftsland) Indikator: Inter- nationalität der deut- schen For- schung Daten der Alexander-von-Hu [...] Förderung der Wissenschaften e.V., Fraun- hofer Gesellschaft zur Förderung der Wissenschaften e.V., Her- mann von Helmholtz-Gemeinschaft Deutscher Forschungszentren e.V., Wissenschaftsgemeinschaft Gottfried [...] und Lehre: Eine scientometrische Analyse, in: Heinrich Best, Brigitte Endres-Niggemeyer, Matthias Her- furth, H. Peter Ohly (Hg.), Informations- und Wissensverabeitung in den Sozialwissenschaf- ten, Opladen
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/20-ml-survey-eus-febr09.pdf
respondents (7 answers) are female and 20 percent (2 answers) are male. One person did not specify his/her sex. Fig. 3.1a: Sex, 1. Cohort 1 The language fluency of the students was asked for in the second survey [...] students and 24 percent (5 respondents) are German. 1 student of this cohort did not specify his / her nationality. Fig. 3.2b: Nationality, 2nd Cohort Finally, in the third cohort, there are 37 respondents [...] by 25 years and 28 years (3 answers each). 1 student did not answer this question. The mean value here is 26, 3. Fig. 3.3b: Age, 2nd Cohort In the third cohort, the students’ age ranges from 20 to 45 year
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/19-gg-regional-differentiation-febr2009.pdf
added because they were used by critics of the inequality hypotheses as an alternative explanation.34 Here, the two variables were also included. The outcome of the Italian study strongly supported the relative [...] with the De Volgi et al. study is more appropriate. But there are also some minor differences of the here presented research to the study of De Vogli et al. The first is about the questionable appropriateness [...] regions. Instead of a then rather unreliable Gini coefficient, the regional unemployment figure was used here. This must not necessarily mean a second-rate solution. In a comparison of the regional situation