/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/work-process-oriented-curriculum-development-for-wind-power-o-m-technicians-ein-systemischer-gegenstand-der-berufs-und-berufsbildungsforschung-vet-vhet-research-project-workshop-in-tianjin-china
Lernfeldkonzept, Competency Based, Learning Outcomes und Curriculum etc. - Der DACUM Ansatz (Method of Job and Task Analysis) und das GAHPA-GAHFA-Modell zur Arbeits- und Qualifikationsanalyse als Konzepte und Methoden
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/berufsfeldanalyse-zu-den-industriellen-elektroberufen-als-voruntersuchung-zur-bildung-einer-moeglichen-berufsgruppe-bibb-projekt-42395
Berufsfeldanalyse zu den industriellen Elektroberufen als Voruntersuchung zur Bildung einer möglichen Berufsgruppe (BIBB Projekt 4.2395) Vorlesen Das Berufsfeld der Elektroberufe ist ein besonders dyn
/biat/forschung/forschungsprojekte/elektro-informationstechnik/curriculum-development-project-for-wind-power-o-m-technicians-project-workshop-in-shanghai-und-suzhou-china
Curriculum Development Project for Wind Power O & M Technicians – Project Workshop in Shanghai und Suzhou China Vorlesen Curriculum Development for wind energy O & M technicians: Bewertung der entwick
/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/suelter-kristina/awards-and-fellowships
Awards, Fellowships, and Grants Vorlesen 2019-2022 Travel and Research Grants, DFG Research Project "Knowing Tomorrow 2.0: Twenty-First Century Native North American Archives of Futurity" (Prof. Birgit [...] Labs for Experimental Media (Trudeau Fellowship, Initiative for Indigenous Futures) for Research Stay and Invited Lecture, Concordia University, Montreal, QC 2017 DAAD (German Academic Exchange Service) Conference [...] Fantastic in the Arts, Orlando, FL) 2017 Jürgen-Saße-Award (GKS Travel Grant) for Research in Canadian and Indigenous Studies 2017 DAAD (German Academic Exchange Service) Conference Travel Grant (38 th Int
/cpe/forschung/veroeffentlichungen
Capitalism: Societal Consequences of Spatial and Institutional Fragmentation in Germany and Italy. Meardi, Guglielmo; Burroni, Luigi; Keune, Marteen (Hg.): Economy and Society in Europe: A Relationship in Crisis [...] Germany and Italy? German Politics 30(3): 380-402 Artikel lesen. Glassmann, Ulrich (2019): Philosophical Contributions to the Discourses on War and Peace: The Influence of Market Liberalism and Marxist [...] Effects of Actor Types and Decision Rules in the Public Goods Game. Rationality and Society , 26 (3): 290-319. Artikel lesen. Glassmann, Ulrich; Sauermann, Jan (2012): Decision Costs and Welfare Effects of
/cpe/studium-und-lehre/veranstaltungen
Max. Teilnehmeranzahl 30 Termine Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Fr. 12:00 bis 18:00 Einmalig 20.09.2024 bis 20.09.2024 Gebäude Helsinki - HEL 166 Fr. 12:00 bis 18:00 Einmalig 18.10.2024 bis 18.10.2024 Gebäude [...] er Kolloquium Veranstaltungsnummer 22PF26l Semester HeSe 2024 Typ Kolloquium Max. Teilnehmeranzahl 20 Termine Tag Zeit Rhythmus Dauer Raum Di. 10:00 bis 12:00 Wöchentlich 17.09.2024 bis 10.12.2024 Gebäude [...] Madrid - MAD 024 Kursleitung Prof. Dr. Ulrich Glassmann Institutional Change in Capitalist Economies and Societies Veranstaltungsnummer 22W240l Semester HeSe 2024 Typ Seminar Max. Teilnehmeranzahl 30 Termine
/cpe/studium-und-lehre/pruefungen
Studiengang finden Sie auf den folgenden Seiten: BA International Management BA European Cultures and Society MA European Studies MA International Management Studies
/cpe/wer-wir-sind/personen/abteilungsleitung
/cpe/forschung/auszeichnungen-und-forschungsfoerderung
Forschungsförderung für Ulrich Glassmann aus dem Projekt "Beyond Rigidities of National Production and Innovation Models" unter der Leitung von Colin Crouch und Helmut Voelzkow. Gesamtbewilligung durch
/cpe/forschung/aktuelle-projekte
educational and family policy goals. Education policies and reforms of the education system are geared towards combating educational inequality while family policies remain traditional and exclusive. This [...] education and family policies as well as patterns of early school leaving from the Turkish education system. On a conceptual and empirical level, we differentiate between discourse, politics and implementation [...] discourse analysis and use semi-structured interviews to examine the policy and implementation level. The analysis is designed as a theory-building case study showing that liberalism and authoritarianism