fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/irland/2022-23-university-of-limerick-6.pdf
get for myself (possible visa,vaccinations etc.) and for the EUF (e.g.,Learning Agreement). Beside paper work I needed to search and buy flight tickets and transport from Dublin airport to Limerick.Before [...] also made some trips and sports together with my friends. The trips I made with my friends, were organized by ourselves. Besides the trips and parties, I took part into a Archery club and Out Door Pursuit [...] 10e/semester and if you were living on Campus the sports classes and gym were included in the rent. I was traveling quite a lot with my friends. But we usually traveled by bus, since it was cheap (7-20e/ticket)
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/irland/2021-22-university-of-limerick-2.pdf
sowie der beigefügten Fotos einverstanden: Ja ☒ Nein ☐ Studiengang an der EUF B.A European Cultures and Society Fächerkombination (falls BABW) Klicken oder tippen Sie hier, um Text einzugeben. Gastland Irland [...] natürlich in jeder lectura unterschieden aber wöchentliche Aufgaben/Tests oder kleine Projekte die zwischen 20-40% der Note sind waren üblich. Deswegen war das Essay am Ende des semesters kürzer (meistens nur 3-5
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/finnland/2022-23-aboakademi-3.pdf
2022/2023 Semester Herbst/Fall 2022/23 Dauer in Semestern 1 Studiengang an der EUF BA European Cultures and Society Fach 1 (nur Lehramt-Studierende) Fach 2 (nur Lehramt-Studierende) Fach 3 (nur Lehramt-Studierende) [...] man einen Studenten Rabatt bekommen (Studentenausweis auf der Tuudo App vorzeigen) und hat so nur 3,20 Euro für ein warmes Mittagessen bezahlt. Außerdem gab es zahlreiche Restaurants, die bei diesem Rabatt
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/frankreich/2021-22-esc-rennes-1.pdf
sagen, dass es mitten in der Pandemie war und sich das nach dieser wieder ändern könnte. Die Klassen waren kleiner – meist so 20 Personen und es wurde viel mit Gruppenarbeiten, Präsentationen und praxisnahen
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/downloads/european-union-politics-2016-fernandez-1465116516633536.pdf
affective, a behavioral and a cognitive dimension. Since the nexus between actions and pro-European attitudes lies at the heart of the ‘transactional approach’ and attitudes and behavior have a rather complex [...] information. Schuman and Presser (1996: 150) show that for a wide range 0 .2 .4 .6 .8 1 0 .2 .4 .6 .8 1 8 12 16 20 24 28 32 36 Education years 8 12 16 20 24 28 32 36 Education years 8 12 16 20 24 28 32 36 Education [...] ‘‘highbrow’’ and ‘‘lowbrow’’ genres’ (Prieur and Savage, 2013: 255) and refer to persons who engage in a wide range of transnational activities that can be described as both transnational and domestic. 3
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/dokumente-zu-veranstaltungen/shakespeare-excursion-registration-form-2023.docx
include travel, accommodation, meals, and personal expenses. Please note that the minimum number of participants for the excursion to take place is 10 and the maximum is 20. The number of participants affects [...] declare that I have understood the above-mentioned terms and conditions and confirm my participation in the 2023 Shakescursion to Stratford-upon-Avon and London. Place, date: Signature: 1/3 [...] It, Macbeth, and A Midsummer Night’s Dream · Preparatory meeting(s) to discuss the plays · Pre-Theatre discussions of all the plays being seen · Lectures by leading Shakespeare scholars and experts of the
fileadmin/content/zentren/ices/bilder/veranstaltungen/research-colloquium/poster-researchcolloquiumspring2023.pdf
Location: RIGA 601 and via Webex Colloquium "Political meanings of solidarity in Germany: parties, manifestos, and cleavages" "Gender Trouble in Europe. When gender equality is opposed (and when it isn't)" [...] EUF, Sociology) "The green transition and economic polarization in Europe" Dr. Marta Kozlowska (TU Dresden, Mercator Forum Migration und Demokratie) "Militarism and the Riddle of all constitutions!“ Prof [...] (University of Manchester, Law) & Prof. Dr. Hauke Brunkhorst (EUF, Sociology) 04. MAY 15. JUN. 01. JUN 20. APR. 30. MAR. Prof. Dr. Claudius Gräbner-Radkowitsch (EUF, Plural Economics) "Alphamobilities. Üb
fileadmin/content/institute/germanistik/dokumente/helmes-publikationen-06-24-.pdf
September 2019. In erweiterter Form in: Jahrbuch zur Kultur und Literatur der Weimarer Republik, Bd. 20/21, 2019/20, S. 261-266. 82. Theodor Weißenborn: Querschüsse Gedanken und Memoiren eines Ketzers. In: Passauer [...] „Halbdistanz“. Der im Kulturring als Stick-and-Mover brillierende Schriftsteller und Essayist Karl-Markus Gauß macht in Die unaufhörliche Wanderung auch als In-and-Outer eine glänzende Figur. (Rez. zu Karl-Markus [...] Manifestationen (re-)präsentations- und erinnerungskultureller Praktiken zwischen spätem 18. und frühem 20. Jahrhundert. Hamburg 2020. 04. Die Geschichte hinter dem Bild. Titanic. 15. April 1912. Landeszentrale
fileadmin/content/institute/germanistik/dokumente/downloads/wortschatzarbeit-und-literalitaet-endfassung-07-09-2010.pdf
Long-Term and Comprehensive. In: Hieber, E. H./Kamil, M. L. eds.: Teaching and Learning Vocabulary, Bringing Research to Practice; Mahwah/NJ (Erlbaum), 27 – 44. Nation, I., S., P. 2005: Teaching and Learning [...] und 6. Monat bis zum 18. bzw. 20. Monat ist ge- prägt vom Erwerb von Einzelwörtern und Formeln, die zwar ge- speichert, aber erst später analysiert werden. - Phase 3 von 20 bis 36 Monate werden einzels [...] he Merkmale tragen. „Verbs offer a critical connec- tion between lexical (word) learning and form (grammar and syntax).“ (Hesketh/Chapman 1998, 288; vgl. auch Apeltauer 1997) Schulanfänger verstehen in
fileadmin/content/institute/germanistik/dokumente/downloads/apeltauer-und-senyildiz-2015-lernerautonomie.pdf
preventing school failure“, Development and Psychopathology 20: 899-911. Borg, Simon & Saleh Al-Busaidi (2012), Learner Autonomy: English Language Teachers´ Beliefs and Practices. London: British Council (British [...] (2011), „Classroom instructional responsibilities and learner autonomy: A case study in Turkey“, Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies 201(3/3): 211-220. Uslu, Zeki [...] articulated in published literature and research. Private theories, on the other hand, are those that individuals espouse which are, perhaps, reflected in their beliefs and actions. […] all practice is based