/vwl/forschung/aktuelle-arbeitspapiere
theoretical model of international trade featuring firm heterogeneity and credit market frictions in which foreign-owned firms can access foreign capital markets via their multinational parents. The model predicts [...] ing firms over a 27-year period (1990-2016). We provide causal evidence on two central questions: (1) Which firm characteristics prompt firms to adopt robots? (2) What is the impact of robots on adopting [...] firm-level. We develop a sharp empirical prediction that is robust across a range of property rights models, holding for single and multiple non-contractible inputs; any fixed cost difference between integration
fileadmin/content/institute/physik/bilder-und-dokumente-aktuell/7-outreach/materialculture.pdf.pdf
works. We will introduce you to some standard approaches, such as the Winterthur model, to analyzing unknown objects. This model may be extended by considering the biography of the object, which changes in [...] The module examination is an individual essay with 25.000 – 30.000 characters. The essay is due July 1st. How to apply? Please send a short CV and a letter explaining why you want to take part in the workshop [...] Hagmann Head - Curatorial Department AII Technology - Museum Cooperation Deutsches Museum Museumsinsel 1 80538 München j.hagmann@deutsches-museum.de Prof. Dr. Peter Heering Europa-Universität Flensburg Institute
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-de/zip-dalton.zip
von John Dalton 3 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Der Lehrer und die Atome.pdf Der Lehrer und die Atome 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Der Lehrer [...] Biographie von Antoine Laurent de Lavoisier.pdf Biographie von Antoine Laurent de Lavoisier 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von Antoine Laurent de Lavoisier Antoine Laurent [...] was written by Grazyna Drazkowska with the support of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR- COMENIUS-CMP) and Polsih Association of Science Teachers, Poland. This publication reflects
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-deu/rutherford-didaktik-de.pdf
Didaktisches Szenario zur Geschichte „Rutherfords Atom“ 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Didaktisches Szenario zur Geschichte „Rutherfords Atom“ Hinweise auf andere mögliche [...] Friedhelm Sauer und Michael Kiupel mit Unterstützung der Europäischen Kommission (Projekt 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) und der Universität Flensburg. Diese Publikation beinhaltet ausschließlich die [...] omic_nucleus/rutherford.zip 2 Didaktisches Szenario zur „Rutherfords Atom“ Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Weiterführende Informationen https://www.univie.ac.at/physikwiki/index
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/zip/zip-de/zip-joloit-curie.zip
Biographie von Curie_DEU.pdf Biographie Irene Joliot-Curie 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie: Irene Joliot-Curie (1897 - 1956) Irene Joliot-Curie war die ältere [...] was written by Wojciech Olszewski with the support of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and The Polish Association of Science Teachers, Poland. This publication reflects [...] which may be made of the information contained therein. Das Telegramm.pdf Das Telegramm 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Das Telegramm Irene war allein zu Haus, denn ihr Ehemann
fileadmin/content/seminare/soziologie/dokumente/downloads/european-union-politics-2016-fernandez-1465116516633536.pdf
** * .1 6 3 1 .8 7 4 ** * 1 .2 1 7 ** * 1 .9 5 9 ** * 2 .4 1 3 ** * .1 3 8 1 .8 8 1 ** * 1 .2 0 3 ** * 1 .9 1 9 ** * (. 1 5 8 ) (. 1 5 7 ) (. 1 4 2 ) (. 1 1 4 ) (. 1 0 1 ) (. 1 5 9 ) (. 1 5 7 ) (. 1 4 3 [...] ** * .1 3 8 ** * .1 0 6 ** * .0 1 4 .1 9 0 ** * .0 8 7 ** * .1 3 9 ** * .1 1 0 ** * .0 2 1 .1 8 6 ** * (. 0 1 2 ) (. 0 2 4 ) (. 0 1 7 ) (. 0 1 6 ) (. 0 1 0 ) (. 0 1 1 ) (. 0 2 5 ) (. 0 1 9 ) (. 0 1 7 ) ( [...] ** * .1 2 0 .0 6 9 .0 2 0 .1 5 5 .2 7 8 ** * .1 3 5 (. 1 0 1 ) (. 1 0 2 ) (. 1 9 9 ) (. 0 8 3 ) (. 1 1 8 ) (. 1 0 5 ) (. 1 0 4 ) (. 2 0 1 ) (. 0 8 2 ) (. 1 1 9 ) U n e m p lo ye d .1 0 0 .1 2 3 .0 1 0 .2
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-deu/eijkman-didaktik-de.pdf
Simplex non veri sigillum Didaktisches Szenario zur Geschichte „Simplex non veri sigillum“ 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Didaktisches Szenario zur GeschichteDidaktisches Szenario [...] Friedhelm Sauer und Michael Kiupel mit Unterstützung der Europäischen Kommission (Projekt 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) und der Universität Flensburg. Diese Publikation beinhaltet ausschließlich die [...] wichtige Herausforderung für die bemannte Raumfahrt ist die richtige und ausgewogene Ernährung. Aufgabe 1: Informiere dich im Internet und in Fachbüchern über das tägliche Leben der Astronau- ten im Weltall
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/biografien/biografien-deu/rutherford-biografie-de.pdf
Biographie von Ernest Rutherford, 1. Baron Rutherford of Nelson 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Biographie von Ernest Rutherford, 1. Baron Rutherford of Nelson Der Mann, [...] /chemistry/laureates/1 908/rutherford-bio.html http://www.rutherford.org.nz/ http://www-out- reach.phy.cam.ac.uk/camphy/nucleus/nucleus1_1.htm Biographie von Ernest Rutherford, 1. Baron Rutherford of Nelson [...] von Ernest Rutherford, 1. Baron Rutherford of Nelson was written by Elzbieta Kawecka and Marta Kawecka with the support of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) and Polish
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/geschichten/geschichten-deu/eijkman-story-de.pdf
Christiaan Eijkman Simplex non very sigillum 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Christiaan Eijkman: Simplex non veri sigillum Teil 1: Mehr als bloß eine Tasse Kaffee An diesem [...] Eijkman and the cause of beri- beri. In: Teaching science through history. Retrieved March 1, 2013 from http://www1.umn.edu/ships/modules/biol/beriberi.ht m Bruyn, G. W., & Poser, C. M. (2003). The history [...] sigillum was written by Stephen Klassen with the support of the European Commission (project 518094-LLP-1-2011-1-GR- COMENIUS-CMP) and The University of Winnipeg, Cana- da. This publication reflects the views
https://www.science-story-telling.eu/fileadmin/content/projekte/storytelling/didaktik/didaktisch-deu/liebig-didaktik-de.pdf
lebensrettende Suppe Didaktisches Szenario zur Geschichte „Justus‘ lebensrettende Suppe“ 1 Storytelling Teaching Model: http://science-story-telling.eu Didaktisches Szenario zur GeschichteDidaktisches Szenario [...] Friedhelm Sauer und Michael Kiupel mit Unterstützung der Europäischen Kommission (Projekt 518094-LLP-1-2011-1-GR-COMENIUS-CMP) und der Universität Flensburg. Diese Publikation beinhaltet ausschließlich die [...] Ballaststoffeund Ballaststoffeund Ballaststoffe Geplant für Klassenstufe: Grundschule /Sekundarstufe 1 Benötigter Zeitaufwand: je nach Ansatz Empfohlene Sozialform: je nach Ansatz Erwartete Ergebnisform: