fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/modul-39-development-strategies-and-organizations-in-international-development-cooperation.pdf
participants each. In the seminar teaching and learning methods use inputs from visualised lectures and moderated working sessions on various topics, based on the relevant literature and internet sources. There [...] socio-cultural, political, technical and economic change of societies and the relevant theories, models, strategies and organisations of international development cooperation towards sustainable development
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/modul-34-project-management-pme-in-international-development-cooperation.pdf
over responsibilities and self development. Inhalt: This module focuses on theories and concepts, models and practical applications of project planning and management in international development cooperation [...] scientific research techniques. Teaching and learning methods use inputs from visualised lectures and moderated working sessions on the various topics based on the relevant literature and internet sources. There
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/module-43-sustainable-energy-innovation-implementation-in-developing-countries.pdf
SWS: 4 SWH seminar, max. 24 students/group The seminar consists of inputs through lectures and moderated working sessions. The students have to prepare small presentations on selected topics. These can [...] rces.worldbank.org/KFDLP/Resource s/0-3097AubertPaper%5B1%5D.pdf - Suthersane, U. (2006) Utility Models and Innovation in Developing Countries, UNCTAD-ICTSD Project on IPRs and Sustainable Development
fileadmin/content/abteilungen/developing-countries/dokumente/downloads/modules/modul-38-rational-use-of-energy-and-renewable-energy-applications.pdf
Concept: 1.5 SWH project, max 8 students/group The seminar consists of inputs through lectures and moderated working sessions. Small individual and group exercises allow the students to practice the knowledge [...] Publisher: Universities Press Hyde, Richard (2000): Climate Responsive Design: A Study of Buildings in Moderate and Hot Humid Climates, Taylor & Francis (A more specific bibliography on the different aspects
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/frankreich/2021-22-rennes-2-2.pdf
Prüfungsformen, Barrierefreiheit) Der Campus Villejean der Université Rennes 2 ist ein relativ moderner und großer Campus. Neben den Kursräumen weist der Campus zudem ein eigenes Stadion, einen Sportplatz
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/irland/2022-23-university-of-limerick-2.pdf
und dem Kursangebot (Workload etc.)? Ich war sehr zufrieden mit der Gastuniversität: Die Räume sind modern, es gibt überall Ansprechpartner:innen, das Kursangebot ist sehr groß und vielfältig. Eine Umstellung
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/italien/2019-20-mailand-1.pdf
Jax☐Nein☐ Studiengang an der EUF Bildungswissenschaften Fächerkombination(falls BABW) Deutsch / Textil und Mode Gastland Italien Gasthochschule Università degli Studi di Milano Semester im Ausland (z.B. WiSe 2016/17) [...] absolvieren, weil ich hauptsächlich Module auf Deutsch belegte. Module in Pädagogik oder Textil und Mode kamen für mich nicht in Frage, da mir zwei Module in Deutsch (pro Modul je 9 CP in Mailand) völlig [...] unmittelbar in der Stadt gewohnt habe, habe ich es daher umso mehr genossen meine Freizeit in der Modemetropole zu verbringen. Es gibt so viel zu sehen! Die Stadt ist großartig, v.a. für Textilstudenten müsste
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/italien/2019-20-mailand-2.pdf
☐ Studiengang an der EUF Bildungswissenschaften Fächerkombination (falls BABW) Deutsch/ Textil und Mode Gastland Italien Gasthochschule Universität Mailand (Università degli Studi di Milano) Semester im [...] wird. In den italienischen Kurskatalogen steht immer auch die Unterrichtssprache dabei. Textil und Modekurse konnte ich in meinem Semester leider nicht finden an meiner Partneruniversität aber eventuell lassen
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/japan/2022-23-reitaku-1.pdf
innen, etc.) und dem Kursangebot (Workload etc.)? Die Universität an sich wirkt in vielen Teilen modern und ist gut ausgestattet. Die Mensa hat sehr gute Gerichte im Angebot mit wechselnder Auswahl. Allerdings
fileadmin/content/portal/international/erfahrungsberichte/kolumbien/2021-22-eafit-1.pdf
Räumlichkeiten, Workload, Unterrichtssprache, Prüfungsformen, Barrierefreiheit) Die EAFIT ist eine sehr moderne Uni. Der Campus bietet nicht nur viel Platz zum Studieren, sondern auch ein Fitnessstudio sowie ein