fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/32-gg-studien-einordnung-bmbf-foerderlinie.pdf
https://www.dzhw.eu/forschung/projekt?pr_id=240 Johnson, N. (2013). Can higher education accountability be both fair and transparent? Lessons from context for success. Change: The Magazine of Higher Learning [...] repec.org/paper/flnwpaper/031.htm https://www.dzhw.eu/forschung/projekt?pr_id=240 https://www.dzhw.eu/forschung/projekt?pr_id=240 https://www.dzhw.eu/forschung/projekt?pr_id=240 19 Petri, P. S. (2020) [...] Rutgers University Press. Tinto, V. (1987). Leaving college: Rethinking the causes and cures of student attrition: University of Chicago Press.
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/31-gg-erfolgsquoten-im-maschinenbau.pdf
Hochschulstatistiken nutzen! Erfolgsquoten im Maschinenbaustudium in Deutschland Gerd Grözinger / Marita McGrory Discussion Paper Nr. 31, ISSN 1618-0798 Die AutorInnen: Prof. Dr. Gerd Grözinger: Inter
fileadmin/content/institute/iim/dokumente/forschung/discussion-papers/30-ap-optimism-pessimism-and-life-satisfaction-an-empirical-investigation-2019.pdf
who have differing perceptions of the future; the aim of the next section is to investigate the association of these perceptions of the future (being optimistic, quite optimistic, and so on) with respect [...] generally reported in the literature (see the reviews mentioned above). The inclusion of the perception of the future dummy variables increases considerably the explained variation of life satisfaction. Compared [...] that the ‘control’ group, the non-optimistic, have the same mean, variance and skewness as the ‘treated’ group, the optimistic. That is, from a statistical point of view, the distributions of the control
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/leitfaden-was-tun-bei-sexueller-belaestigung.pdf
http://fra.europa.eu/DVS/DVT/lgbt.php http://fra.europa.eu/DVS/DVT/lgbt.php http://fra.europa.eu/sites/default/files/fra-2014-vaw-survey-at-a-glance-oct14_de.pdf http://fra.europa.eu/sites/default/fil [...] She’s a Feminist it Must Not be Discrimi- nation: The Power of the Feminist Label on Ob- servers’ Attributions About a Sexist Event, in: Sex Roles. A Journal of Research. Springer US, Volume 60, Number 5 – [...] Authority, and the Paradox of Power. In: American Sociological Review 77 (4): S. 625 – 647. Motmans, Joz; de Biolley, Inès; Debunne, Sandrine (2010): Being Transgender in Belgium. Mapping the social and legal
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/2022-06-grundsatzpapier-sdg.pdf
Quellenanhang (Auswahl): EU-Projekt „Gender-based Violence, Stalking and Fear of Crime“ www.gendercrime.eu European Institute for Gender Equality (EIGE): https://eige.europa.eu/publications/ lets-put-e [...] waren; davon 13 % Frauen und 5 % Männer.1 Gemäß der Studie „Gender-based Violence, Stalking and Fear of Crime“ 2 sind junge Stu- dentinnen häufiger betroffen als Frauen anderen Alters oder anderen Status [...] VOICE: Betroffenen eine Stimme geben. Sexualisierte Gewalt im Sport. http://voicefortruthanddignity.eu/de/. Grundsatzpapier zu Sexualisierter Diskriminierung und Gewalt an Hochschulen 5 Exkurs: Sexualisierte
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/gleichstellungskonzept-fuer-paritaet-euf.pdf
„By reconstructing the actions and initiatives taken at various levels and by various stakeholders (e.g. national, regional and local), a case can be made that the genderimpacts of the pandemic were largely [...] and responses were mainly left to individuals instead of considering them as complex and gendered organizationalprocesses. While the effects of the pandemic affected certain groups disproportionately, even [...] reduced the time available for research work, while lockdowns prevented these researchers from accessing the facilities where they could conduct their work. This had a signicant impact on the productivity
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/gleichstellungszukunftskonzept-2019-2025-final.pdf
Einführung der Steuerungsinstrumente „European Charter for Researchers“ und „Code of Conduct for the Recruitment of Researchers“24 o Weitere Professionalisierung von Berufungskommissionen und anderer [...] aufbauend auf dem grundständigen polyvalenten B.A. „Bildungswissenschaften“, auf Master-Ebene (Master of Education – M.Ed.) für das Lehramt an Grundschulen und für das Lehramt an Gemeinschaftsschulen aus; [...] benachteiligt, da deren akademische Karrierebestrebun- gen mit beruflichen Anforderungen nur „contra the job“, also in der Freizeit, „vereinbart“ werden könn- ten (ebd.:248f.). Riegraf zufolge führten die
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/u-flensburg-evaluation-gk-08-13-final.pdf
Universität Flensburg auf Basis des polyva- lenten B.A. „Bildungswissenschaften“ auf Master-Ebene (Master of Education – M.Ed.) für das Lehramt an Grundschulen, für das Lehramt an Realschulen (auslaufend) sowie
fileadmin/content/spezial-einrichtungen/chancengleichheit/dokumente/gleichstellungskonzeptuf2008.pdf
Tabelle 1) Die zweite Fortschreibung des Hochschulrankings nach Gleichstellungsaspekten des Center of Excellence Women and Science (CEWS) weist der Universität Flensburg für die Entwicklung der Anteile [...] Flensburg Fon: +49 (0) 4 61-805-2762 Fax +49 (0) 4 61/805-2816 www.uni-flensburg.de 16 Literatur Center of Excellence Women and Science (CEWS) (2007): Hochschulranking nach Gleichstellungs- aspekten, 2. Fo
fileadmin/content/extensions/powermail/2018-05-14-flensburger-tageblatt-preis-der-europa-uni-an-carsten-jensen.pdf
Flensburger Nachrichten ................................................................................................................................................................................