/sams/wer-wir-sind/team/mara-simon
s in defining national identity across 21 countries and 28 West-German districts. In: Migration Studies. Andere Publikationen Foroutan, Naika; Simon, Mara; Zajak, Sabrina (2023): Wer ist hier ostdeutsch [...] Humboldt-Universität zu Berlin. Vorträge 2021 Towards a German racism inventory, 15. Konferenz der European Sociological Association: Sociological knowledges for alternative futures, Barcelona. 2020 Domi
/sams/wer-wir-sind/ehemalige-mitarbeitende/volker-mueller-benedict/publikationen
ng in Schule und Unterricht. Schritt für Schritt mit nützlichen Tipps und Beispielen zur eigenen Studie . Aachen 2015 (Shaker). - (Hrsg.): Der Prozess der fachlichen Differenzierung an Hochschulen. Die [...] Gaens) A new explanation for grade inflation. The long-term development of German university grades. European Journal of Higher Education, Vol.10, Issue 2 (2020), S. 181-201 . - (zusammen mit Thomas Gaens und
/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/team/stephanie-stiegel/abgeschlossene-projekte/promotion
temperaten Wäldern. Eine Feldstudie an zehn Waldstandorten in Mitteldeutschland und eine experimentelle Studie in Gewächshäusern adressierten die Effekte von Mikroklima und Blattmerkmale auf Herbivorie. Juvenile [...] verschiedenen Herbivoriegilden (Blattfresser, Saftsauger, Minierer und Gallbildner) war Ziel der Studie. Verursachende Faktoren des Mikroklimas und der Blattmerkmale für die Herbivoriemuster sollten i [...] Central Germany. Download 04 Stiegel 2018 24.06.2023 14 MB (PDF) Microclimatic effects on Central European deciduous tree species and their interactions with arthropod herbivory (Dissertation, Universität
/biologie/arbeitsgruppe-stiegel/team/stephanie-stiegel/vita
Akademischer Werdegang 08/2018 Abschluss der Promotion zum Thema "Microclimatic effects on Central European deciduous tree species and their interaction with arthropod herbivory", Universität Hildesheim Thema [...] Gemeinsamen Ausschuss für Lehrerbildung (GAfL), Europa-Universität Flensburg 10/2019–09/2022 Fachstudienberatung Lehramt Biologie, Universität Hildesheim 2014 Vertreterin des Mittelbaus in der Berufungskommission [...] n zur Besetzung der Professur für Chemiedidaktik, Universität Hildesheim Mitgliedschaften EURAF European Agroforestry Federation DeFAF Deutscher Fachverband für Agroforstwirtschaft GfÖ Gesellschaft für
/ices/projekte/history-of-interconnectedness-migration-integration/paradoxien-der-eu-personenfreizuegigkeit
akademischen Umfeld der Europa-Universität Flensburg (EUF) und dem Interdisciplinary Center for European Studies an der EUF angebunden sein. Kooperationspartner: Dr. Martin Seeliger (Universität Bremen, Leiter [...] zur Webseite Forschungsumfeld und Kooperationen Prof. Dr. Christof Roos (EUF Juniorprofessor für European and Global Politics) verantwortet zusammen mit Dr. Martin Seeliger (Universität Bremen, Leiter der
/ices/projekte/environment-sustainability/green-transition-and-economic-polarization-in-europe
assessment with Germany and Poland as case studies Vorlesen This project, carried out by a team of German and Polish researchers, examines how the policies of the European green transition may affect regions [...] the project will draw implications for the "strong policy response at all levels" sought by the European Commission. A specific feature of the project is its multi-level approach: at the macro level, the [...] Further information: https://green-transition.project.uj.edu.pl/en_GB/ Kurzübersicht Stichworte European Union, Green Transition, Socio-Ecological Transformation, Inequality, Economic Complexity, Mixed-Methods
/textil-und-mode/wer-wir-sind/personen/prof-dr-heike-derwanz
ihe Studien zur Materiellen Kultur: Vermittlung. Oldenburg: Institut für Materielle Kultur, https://uol.de/f/3/inst/materiellekultur/Studien_Mat_Kult_Band_31-40/Band36_Ethnografie_Schule_2019.pdf . 2018-2021 [...] Architecture, Design and Domestic Space . 2024 (angen.) Fashion Studies. In: Nesselhauf, Jonas; Weber, Florian: Handbuch "Kulturwissenschaftliche Studies". Berlin: DeGruyter. 2024 Service Learning als Brücke. Methoden [...] London: Bloomsbury. 2013 Street Art-Karrieren. Neue Wege in den Kunst- und Designmarkt . Reihe Studien zur Visuellen Kultur. Bielefeld: Transcript. 2008 Jugend zur Wendezeit. Sechs ostdeutsche Lebensläufe
/grundschulmathematik/wer-wir-sind/prof-dr-kathrin-winter/publikationen
Development of a seminar for studies in mathematics education – encouragement of non-native language pupils in school . Mit Braun, E.,Beitrag im Tagungsband zur EARLI (European Association for Research on [...] – Sekundarstufen 1 und 2 Heft 57/14, Aulis Verlag, Hallbergsmoos. S. 2-9. Fehleranalysen bei Studienanfängern als Basis zur individuellen Förderung in Mathematik . Mit Neugebauer, C., in Beiträge zum M [...] Hoppenbrock, A., Biehler, R. et al. (Hrsg.): Mathematik im Übergang Schule/Hochschule und im ersten Studienjahr, Extended Abstracts zur 2. khdm-Arbeitstagung 20.02.-23.02.2013, Institutional Repository der
/ices/projekte/social-transformation-conflicts/european-wasatia-graduate-school/wasatia-news
federalism, and European integration, reflected in his extensive publications including "The Oxford Handbook of Local and Regional Democracy in Europe" (OUP, 2010). His contributions to European studies have been [...] of Bordeaux. Dr. Barakat contributed by responding to a paper titled "European Responses to Challenges to the Rule of Law in European Member States and in Third Countries," presented by Professor Ramona [...] News from the European Wasatia Graduate School for Peace and Conflict Resolution Vorlesen April 2024 "St. Edmund’s College Associates Enrich Rule of Law and Democracy Conference" Professor Wüstenberg and
/ices/termine/ices-summer-book-club
Club! – Books Discussed Academically! The Interdisciplinary Centre for European Studies (ICES), in cooperation with the European Wasatia Graduate School, is thrilled to launch The Summer Book Club for [...] read, analyze, and reflect from your own perspective. Led by Ms. Tea Hodaj, a PhD candidate at the European Wasatia Graduate School, this is your chance to engage in meaningful discussions and innovative