/pecc/bibliography
The following bibliography presents a selection of articles and books on the Teaching of English to Young Learners (TEYL), both from a global as well as national (German) perspectice. Teaching English
/pecc/transcripts
is currently being finalized. The transcripts will be made available online after the publication. Table 1: Overview of transcripts in the PECC Volume 1 Number Transcript No. of Words [1] GS 1 4a 030913
/pecc/aims
their effects on the interaction constitute research topics that the PECC transcripts can be used for. By and large, the transcripts draw a picture of the current situation of primary school English language [...] language learning as part of compulsory school education in Germany. The PECC is a corpus of lesson transcripts from German primary EFL classrooms, which seeks to fill a gap in the research field of classroom [...] classroom discourse and teacher education at primary school level. This unique collection of classroom transcripts serves two prime functions : first, it can be used to study classroom discourse in primary school
/gesundheitspsychologie-und-gesundheitsbildung/wer-wir-sind/das-team/petra-hampel
Bewegung und Gesundheit in der Kita. Analysen und Konzepte für die Praxis (Pädagogik). Bielefeld: transcript. Verfügbar unter http:// dx.doi.org/10.14361/9783839434857 Hampel , P. & Petermann, F. (2016).
/sams/wer-wir-sind/team/florian-hertel
Diagnose Angstgesellschaft? Was wir wirklich über die Gefühlslage der Menschen wissen. Bielefeld: transcript Verlag, S. 255-286. (Open Access) Hertel, Florian R. & Pfeffer, Fabian T., 2018, The Land of O
/mathematik/wer-wir-sind/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/prof-dr-michael-schmitz
Vertiefung Geometrie Seminar FrSe 2024 Hinweise zum BAFöG Es genügt, wenn Sie mir eine E-Mail mit Ihrem Transcript of Records (im Studiport unter Notenspiegel als pdf herunterladen) sowie dem im oberen Teil (Name
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen/prof-dr-juergen-budde
Männlichkeit und gymnasialer Alltag. Doing gender in heutigen Bildungsinstitutionen. Bielefeld: Transcript. Herausgeberbände und Schwerpunkte in Zeitschriften Budde, Jürgen; Thomas Viola Rieske (2023): [...] pädagogischen Feldern. Internationale Entwicklungen erziehungswissenschaftlicher Forschung. Bielefeld: Transcript, S. 133–149. Budde, Jürgen (2014): Selektionsmechanismen und Heterogenität aus qualitativer Perspektive
/germanistik/wer-wir-sind/alle-lehrenden/mitarbeiterinnen-und-mitarbeiter/nies-martin-prof-dr
Grenz-Übergänge: Zur ästhetischen Darstellung von Flucht und Exil in Literatur und Film . Bielefeld: transcript 2019 (Interkulturalität: Studien zu Sprache, Literatur und Gesellschaft). (2019) (Hg.) Raumsemiotik
/integrative-geographie/team/prof-dr-sybille-bauriedl/publikationen
Bielefeld: transcript (i.E.) Bauriedl, S., Strüver, A. (2022): Platform Urbanism: Towards a technocapitalist transformation of European cities . Bielefeld: transcript. Open Access: https://www.transcript-verlag [...] Städten. Bielefeld: Transcript-Verlag. 155-160. Bauriedl, S., Strüver, A. (Hg.) (2018): Smart City – Kritische Perspektiven auf die Digitalisierung in Städten. Bielefeld: Transcript-Verlag. Bauriedl, S [...] (2016): Wörterbuch Klimadebatte. Bielefeld: Transcript-Verlag. Bauriedl, S. (2016): Klimaneutralität. In: dies. (Hg.): Wörterbuch Klimadebatte . Bielefeld: Transcript-Verlag. S. 187-194. Bauriedl, S. (2016):
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/wischmann-anke-prof-dr
Zur deutschsprachigen Rezeption des »Manifests für eine Post-Kritische Pädagogik«. Bielefeld: transcript Engel, Juliane/Epp, André/Lipkina, Julia/Schinkel, Sebastian/Terhart, Henrike/Wischmann, Anke (Hrsg [...] im pädagogischen Blick. Zeitgenössische Romane und erziehungswissenschaftliche Theoriebildung. Transcript. S. 69-88. Wischmann, Anke (2018): Researching Interrelations of formal and informal Learning in [...] Lebensgeschichte als Bildungsprozess? Perspektiven bildungstheoretischer Biografieforschung. Bielefeld: transcript, S. 285-304. Wischmann, Anke (2014): "also habe ich mich entschieden, mich nicht zu entscheiden"