/englisch/wer-wir-sind/die-mitglieder-des-instituts/witen-michelle-jr-prof-dr/centre-for-irish-studies/21st-century-joyce-ulysses-100-years-on
for the lecture series : https://uni-flensburg.webex.com/uni-flensburg/j.php?MTID=m7d6f69854ee98c86367610538c59a2a6 21st-Century Joyce: Ulysses 100 Years On" -- Reading Group To complement the lecture series [...] link for the reading group : https://uni-flensburg.webex.com/uni-flensburg/j.php?MTID=mdef5bd1c2fbab0ae916da6f6c352e995 ** Generously funded by the Europa-Auschuss (EUF), the Collegium Philosophicum (CAU-Kiel) [...] the English language as well as the most famous Irish novel ever written, James Joyce’s Ulysses is a 20th-century masterpiece. To mark the occasion of 100-years after its first publication, these renowned
/ices/termine/abgeschlossene-veranstaltungen/weitere-kolloquien/democracy-courses-brunkhorst-thornhill-hese-21-22
following topics: Seminar 1: "Imperialism and Constitutional Democracy", Lecture course (hybrid): Nov. 3 rd until November 24 th , Wednesdays, 16 – 18 h Block course (hybrid): 13. – 14.12.2021, 13 – 18 h, [...] Seminar 1: Imperialism and Constitutional Democracy , Lecture course Hybrid: Wednesday 16-18 from Nov. 3 to Nov. 24 Blockseminar Hybrid: Monday December 13 to Tuesday December 14 from 13-18. The Sessions in [...] democratic constitutionalism reflect and support processes of overseas expansion amongst European states?; 3. How was the formation of national citizenship regimes linked to Imperialism?; 4. How did Imperialist
/ices/ices-research-school/qualification-opportunities/vergangene-veranstaltungen/democracy-courses-autumn-semester-brunkhorst-thornhill
/ices/ices-research-school/qualification-opportunities/vergangene-veranstaltungen/democracy-courses-brunkhorst-thornhill
nationalities (races, ethnicities, religious communities) has only existed since the middle of the 20 th Century. Only at the point did the majority of states adopt, or begin to adopt, nominally (or at [...] global foundation and re-foundation of states which declared themselves "democratic" and "social" (Art. 20 I German Basic Law), institutionalized a kind of social welfare state, implemented human rights (due [...] Theory of Legal Revolutions – Evolutionary Perspectives . New York/London: Bloomsbury 2014. Chapter 3, IV. pp. 319-466. Talcott Parsons, Order and Community in the International Social System , in: James
/erziehungswissenschaften/wer-wir-sind/personen-2/rademacher-sandra-prof-dr/der-erste-schultag-paedagogische-berufskulturen-im-deutsch-amerikanischen-vergleich-dissertationsprojekt
"Der erste Schultag. Pädagogische Berufskulturen im deutsch-amerikanischen Vergleich" (Dissertationsprojekt) Vorlesen In diesem Projekt wurden pädagogische Berufskulturen in Deutschland und den USA ve
/iim/grenzjubilaeum-2020/get-together-und-deutsch-daenische-motto-woche
"Get Together" und deutsch-dänische Motto-Woche Vorlesen Das alljährlich stattfindende "Get Together" der Europa-Universität Flensburg und der Syddansk Universitet mit der Dimission der Absolventen un
/i2/netzwerkanalyse-des-klimapakts-flensburg
"Netzwerkanalyse des Klimapakts Flensburg" Vorlesen Der Klimapakt Flensburg gründete sich 2008 als Verein mit der Zielsetzung, dass alle Mitglieder bis 2050 in ihrem Wirkungsbereich CO2-Neutralität er
/i2/nutzungsabhaengige-naehrstoffmessungen-auf-einer-versuchsflaeche-bei-eggebek
"Nutzungsabhängige Nährstoffmessungen auf einer Versuchsfläche bei Eggebek" Vorlesen Es soll untersucht werden, inwieweit sich der Nährstoffgehalt, die physikalischen Bodeneigenschaften und die Fähigk
/medienbildung/archiv/flensburg-winter-school/flensburg-winter-school-2015/open-space
Open Space Vorlesen Freitag, 28.11.2014 12-14 Uhr im Foyer des Erweiterungsbaus der Europa-Universität Flensburg Der »Open Space« bietet Raum für einen Austausch mit Anbietern aus der digitalen Wirtsc
/i2/schueler-innen-fuer-ein-klimaneutrales-flensburg
"Schüler_innen für ein klimaneutrales Flensburg" Vorlesen Ziel dieses studentischen Projekts war die Sensibilisierung von Schüler_innen an Flensburger Schulen für Fragen des nachhaltigen Handelns mit