Prof. Dr.Tamás Jules Fütty
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Institutions
- Name
- Institut für Erziehungswissenschaften
- Position
- Juniorprofessoren
Fütty, Tamás Jules/ Ayla Fedorchenko/ Mart Busche (2023): "Education for the Future: gender and diversity at school – challenges and potentials for education". In: Bustillos Morales, Jessie (Hg.): "Questioning Gender Politics: Contextualising the Future of Education and Schooling in Uncertain Times".Routledge London(Buchkapitel angenommen peer-reviewed in progress).
Busche, Mart/ Fütty, Tamás Jules (2023): "Subjektivierungs- und Handlungsweisen im Kontext von geschlechtlicher Vielfalt und Schule".In: Kampshoff, M./Kleiner, B./Langer, A.:Jahrbuch erziehungswissenschaftliche Geschlechterforschung Bd. 19: Barbara Budrich Verlag Opladen (peer-reviewed)
Fütty, Tamás Jules (2023): "Geschlechtervielfalt und Schulsozialarbeit, Implikationen für die Kinder- und Jugendhilfe". In: TIAM (Hg.): "Zukunft gestalten –Vielfalt erleben",Psychosozialverlag (Sammelband, angenommen in Endüberarbeitung).
Fütty, Tamás Jules (2023): Kapitel "Staat und Gewalt". In: Ludwig, Gundula/ Sauer, Birgit (Hg.): "Intersektionale Staatstheorie", Campus-Verlag (Buchkapitel angenommen in Endüberarbeitung, erscheint Mai 2023).
Fütty, Tamás Jules (2023): "Schule, Macht, Subjekt – Bildung zwischen Unterwerfung und Handlungsfähigkeit". In: Ludwig Gundula/ Steinsberger, Zoe (Hg.): Femina Politica – Zeitschrift für feministische Politikwissenschaft. Barbara Budrich Verlag Opladen (abstract eingereicht, peer-reviewed).
Fütty, Tamás Jules (2022): "Körper denken"- Sektionseinleitung. In: Bauer, Robin/ de Silva, Adrian/ Schirmer, Utan (Hg.): "Queere Wirklichkeiten und visuelle Politiken. Schriften von Josch Hoenes (1972-2019)". Melusina Press Luxemburg, 40-47.
Fütty, Tamás Jules/ Busche, Mart /Hartmann, Jutta (2022): "Gender 3.0 in der Schule."In: alice magazin der Alice Salomon Hochschule Berlin, 23-27.
Fütty, Tamás Jules (2022): "Trans*feindlichkeit zwischen interpersoneller, normativ-institutioneller und intersektionaler Gewalt", Camino Landeskommission Berlin gegen Gewalt (Hg.): "Berliner Monitoring Trans- und Homophober Gewalt – zweite Ausgabe", 20-34.
Fütty, Tamás Jules (2021): "Anerkennung und Gewalt gegen trans*, nicht-binäre und inter* Menschen. Konturen eines mehrdimensionalen und intersektionalen (anti)Gewaltbegriffs". In: Laufenberg, Mike/ Thompson, Vanessa E. (Hg.): "Sicherheit. Rassismuskritische und feministische Beiträge", Westfälisches Dampfboot, 287-313.
Fütty, Tamás Jules/ Paschke, Susanne/ Schumann, Kerstin/ Tischler, Olivia/ Tost, Alexandra (2021): "Eine Handreichung zur diversitätsbewussten Pädagogik." Handbuch des Erasmus+ Projekts Diversity Education. 1-80
Fütty, Tamás Jules/ Höhne, Marek Sancho/ Llaveria Caselles, Eric (2020): "Gender Diversity in Employment and Occupation. Employers’ needs and options to implement anti-discrimination policies." Published by the Federal Anti-Discrimination Agency Berlin. 1-144
Fütty, Tamás Jules/ Höhne, Marek Sancho/ Llaveria Caselles, Eric (2020): Studie "Diskriminierungsfreier Umgang mit geschlechtlicher Vielfalt in Beschäftigung und Beruf – mögliche Bedarfe, Maßnahmen, Lösungsansätze", Herausgeber Antidiskriminierungsstelle des Bundes. 1-150
Fütty, Tamás Jules/ Reinhardt, Tilly/ Sauer, Arn (2020): "Auswertungsbericht der Studie zu Diskriminierungen von LSBTIQ-Personen im Berliner Gesundheitssystem", StandUp (Hg.)
Fütty, Tamás Jules (2019): "Gender und Biopolitik: Normative und intersektionale Gewalt gegen Trans*Menschen" Dissertationspublikation, Bielefeld: transcript Verlag 1-256. (Monographie)
Fütty, Tamás Jules/ Hoenes, Josch/ Sauer, Arn (Hg.) (2018): "Dritte Option beim Geschlechtseintrag für alle?" Herausgeber BVT, 1-80.
Fütty, Tamás Jules (2018): "Aktuelles aus dem GeQuInDi-Netzwerk - Das Bundesverfassungsurteil zur Dritten Option im Hinblick auf Geschlecht", In: ubt aktuell, Universität Bayreuth, 42-43.
Fütty, Tamás Jules (2017): "Normalized violence - normative und intersektionale Gewalt im Kontext von Biopolitik", in: Hoenes, Josch/Koch, Michael*a (Hg.): "Transfer und Interaktion: Wissenschaft und Aktivismus an den Grenzen heteronormativer Zweigeschlechtlichkeit", BIS-Verlag der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg, 107-120.
Fütty, Tamás Jules (2010): "Challenges posed by transgender - Passing within Ambiguities and Interrelations". In: GJSS, Graduate Social Science Journal. Vol. 7, Issue 2, Dec 2010, 57-76 (englischsprachig, peer-reviewed).
Fütty, Tamás Jules (2011): "Verbindungen sprechen. Verbindungen schreiben. Verbindungen von Rassismus und Transphobie in LSBTI-Zusammenhängen. Mehr als nur ein Arbeitstitel. Der Versuch eines Anfangs" in: LesMigraS (Hg.): Broschüre der Empowerment-Veranstaltung zu Rassismus und Transphobie in LSBTI-Kontexten, 24-27.
Lecture "Education and upbringing: disciplinary approaches - gender - sexual education - prevention", Bachelor of Education/ Teacher Training/ Master of Migration and Diversity, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2020/2021)
Bachelor - Seminars
BA-Seminar "Heterogeneity - Difference - Inclusion: Gender Diversity and Schooling"; Bachelor Educational Science, Institute for Educational Science, Europa-Universität Flensburg (WiSe 2022/2023)
BA-Seminar "Heterogeneity - Difference - Inclusion: Diversity in Digital Social Media"; Bachelor Educational Science, Institute for Educational Science, Europa-Universität Flensburg (SoSe 2022)
BA-Seminar "Heterogeneity - Difference - Inclusion: Gender Diversity and Education"; Bachelor Educational Science, Institute for Educational Science, Europa-Universität Flensburg (WiSe 2021/2022)
BA-Seminar (online) "Professions and fields of action in social pedagogy. Youth work", Bachelor Pedagogy/Teaching, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (SoSe 2020)
BA-Seminar "Professions and fields of action in social pedagogy. Queer educational work"; Bachelor Pedagogy/Teaching, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (SoSe 2019)
BA-Lecture "Social learning and pedagogical prevention" on "Youth work, prevention and diversity", Bachelor Pedagogy, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2018/2019)
BA-Seminar "Professions and fields of action in social pedagogy. Gender and educational work"; Bachelor Pedagogy/Teaching, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (SoSe 2018)
BA-Seminar "Education: Disciplinary Approaches. Introduction to Gender and Diversity Studies", Bachelor Pedagogy/Teaching, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2018/2019)
BA-Seminar "Transformations and Gender"; Bachelor Transdisciplinary Gender Studies at Humboldt-Universität Berlin (WiSe 2009/2010)
Master - Seminars
MA-Seminar: "School and Society II Subject-Power-Education: Poststructuralist Theories of Subjectivation and Education in Educational Science"; Master of Education (M.Ed.) – Teaching, Institute for Educational Science, Europa-Universität Flensburg (WiSe 2022/2023)
MA-Seminar (hybrid) "School and Society II Intersectional Perspectives on Educational Participation", Master of Education (M.Ed.) – Teaching, Institute for Educational Science, Europa-Universität Flensburg (SoSe 2022)
MA-Seminar (hybrid) "School and Society I Diversity - Intersectionality - Education"; Master of Education (M.Ed.) – Teaching, Institute for Educational Science, Europa-Universität Flensburg (WiSe 2021/2022)
MA-Seminar (online) "Educational research and research methods"; Master of Pedagogics, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2020/2021)
MA-Seminar (online) "Gender and sexual education in the migration society"; Master Migration and Diversity, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2020/2021)
Modul (online) "Gender and diversity competence in communication", ZESS - Universität Göttingen (SoSe 2020)
MA-Seminar (online) "Discourses and Concepts: Intersectionality in Social Pedagogy", Master of Pedagogics, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (SoSe 2020)
MA-Seminar (online) "Diversity Training"; Master Migration and Diversity, Institute for Pedagogics, Christan-Albrechts-Universität Kiel (Sose 2020)
MA-Seminar "Gender and sexual education in the migration society"; Master Migration and Diversity, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2019/2020)
MA-Seminar "Educational research and research methods. Intersectionality as a research perspective for social pedagogy"; Master of Pedagogics, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2019/2020)
MA-Research project "New media and social networks, big data and pre-crime - What does social pedagogy have to do with digitalisation, biopolitics and the posthuman - part II"; Master of Pedagogics, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2019/2020)
Modul "Gender- und Diversitykompetenz in der Kommunikation", ZESS - Universität Göttingen (SoSe 2019)
MA-Seminar "Discourses and concepts of pedagogical action. Gender and sexual diversity in the migration society"; Master of Pedagogics, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (SoSe 2019)
MA-Research project "New media and social networks, big data and pre-crime - What does social pedagogy have to do with digitalisation, biopolitics and the posthuman - part I"; Master of Pedagogics, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (SoSe 2019)
MA-Seminar "Gender and Sexuality in the Immigration Society"; Master Migration and Diversity, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (SoSe 2019)
MA-Seminar "Educational research and research methods. Intersectionality as a research perspective"; Master of Pedagogics, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2018/2019)
MA-Seminar "Gender and Sexuality in the Immigration Society"; Master Migration and Diversity, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (WiSe 2018/2019)
MA-Seminar "Diversity Training"; Master Migration and Diversity, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (SoSe 2018)
MA-Seminar "Colloquium "Sexual Education" in the Master of Education and doctoral students, Institute for Pedagogics, Christian-Albrechts-Universität Kiel (SoSe 2018)
MA-Seminar "Intersectional perspectives on sexual education"; Master Applied sexual sciences, Hochschule Merseburg (SoSe 2017)
MA-Seminar (in English) "Subjectivity, Knowledge Production and the Body"; Master Transdisciplinary Gender Studies, Humboldt-Universität Berlin (WiSe 2010)