fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-olaf-flecc-24-06-2011.pdf
in the collective exploration of those patterns of classroom communication, the main part (section 2) of this paper will instead provide a sample analysis of some The Flensburg English Classroom Corpus [...] with an outlook on the potential of the FLECC and the possibilities of using it for diverse purposes. 2 Sample analysis of excerpts from an English lesson In this section, we will look at an example passage [...] understanding of what is going on are given in square brackets. (1) T: Let's start! Good morning! (2) All P: Good morning! (3) [...] In this short passage (1-3) we witness the opening of the lesson. Notice
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jakel-costellazioni-vii-lg-1-veroeffentlichungen.pdf
waiter and some guests: (1) (260) P1: Hello! (261) P2: What would you like to eat? (262) [Waiter P2 lays the table. Then he brings the food.] (263) P2: Please! (264) P3: Nein, du musst sagen (No, you have [...] meet head-on, but face each other in a ‘staggered’ pattern (see Figure 2). English German pupil Schüler student Student Figure 2: Staggered Incongruency: student – Student While the German lexeme Student [...] falls prey to some denotational incongruency of the granularity differential type: (2) (42) [T writes on blackboard: 2. Dec 25th: the children find their presents] (43) T: I see you all write it down, that’s
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/jaekel-2019-ace-forschungsaufgaben.pdf
19 r PN Runter? 20 f T Good. 21 P [laut] Ahhh! 22 P Pscht! 23 i T What does left mean? Yes? 24 r PO Links? 25 f T Exactly! Left. 26 i What does right mean? Luis? 27 r PL Rechts? 28 f T Exactly. Really good [...] beleuchten: (1) Warum Classroom English? (2) Was bedeutet die Korpuserstellung? (3) Warum Diskursanalyse? (4) Was kann Methodenmix bedeuten? (5) Warum Action Research? 2.1. Warum Classroom English? Für den im [...] Konsens (Jäkel, 2016b, S. 107; vgl. Böttger, 2005, S. 79; Schmid-Schönbein, 2008, S: 65f.; Thaler, 2012, S. 40f.), selbstverständlich auch im Anfangsunterricht Englisch in der Grundschule: 78 „Englisch
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/flyer-bd-2-15.06.09.pdf
eignet, um frühe Kind-Kind-Inter- ma bewegt sich im Schnittbereich Interdisciplinary Research (F.L.A.I.R.) Bd. 2 aktion entstehen zu lassen, da ihre mehrerer aktueller Fragen und Flensburg 2009, ISBN 978-
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/pdfs/jaekel/flecc-flyer-2010-2.pdf
FLECC-Flyer-2010-2 Olaf Jäkel The Flensburg English Classroom Corpus (FLECC) Sammlung authentischer Unterrichtsgesprä- che aus dem aktuellen Englischunterricht auf verschiedenen Stufen an Grund-, Haupt- [...] Real- und Gesamtschulen Norddeutschlands Flensburg Linguistics: Applied and Interdisciplinary Research (F.L.A.I.R.) Bd.3 Flensburg 2010 ISBN 978-3-939858-13-3 240 Seiten, 15,50 € zu beziehen über: www.mv-buchshop
fileadmin/content/institute/anglistik/dokumente/projekte/dohcce-online.pdf
(1972) 2.2.1 Grade 5 (February 7, 1972; #3 in the Pre-Digital Corpus) 2.2.2 Grade 5 (March 13, 1972; #4 in the Pre-Digital Corpus) 2.2.3 Grade 5 (November 13, 1972; #7 in the Pre-Digital Corpus) 2.2.4 Grade [...] Corpus) 2.2.5 Grade 6 (February 7, 1972; #2 in the Pre-Digital Corpus) 2.2.6 Grade 6 (November 13, 1972; #6 in the Pre-Digital Corpus) 2.2.7 Grade 7 (March 13, 1972; #5 in the Pre-Digital Corpus) 2.3 Transcripts [...] Corpus-Linguistic Perspective 1.2 Corpus Specifications 2 The DOHCCE 2.1 Transcripts of Audiotaped EFL Lessons (1971) 2.1.1 Grade 6 (December 10, 1971; #1 in the Pre-Digital Corpus) 2.2 Transcripts of Audiotaped
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/newsletter/newsletter-ausgabe-6.pdf
Programmteilen: ➜ Marie Skłodowska-Curie Actions ➜ Research Infrastructures ➜ Cluster 1 "Health" ➜ Cluster 2 "Culture, Creativity and Inclusive Societies" ➜ Cluster 3 "Civil Security for Society" ➜ Cluster 4 "Digital [...] für Operating Grants veröffentlicht. Quelle/ Source: DLR Kontaktstelle Frauen in die EU-Forschung (FiF), eub-newsletter@dlr.de EU: Interreg Deutschland-Danmark - Neue Antragsfrist: 15.11.2021 EU: Interreg [...] zze eingereicht werden muss. Alle Prioritäten sind geöffnet. Die 4 Proritäten sind: 1. Innovation, 2. Nachhaltige Entwicklung, 3. Arbeitsmarkt, Beschäftigung + Ausbildung, 4. Funktionale Zusammenarbeit
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/newsletter/newsletter-ausgabe-7-1.pdf
is@sdu.dk https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fwww.uni-flensburg.de%2Fices%2Fforschung%2Fprojekte%2Fmeweb&data=04%7C01%7Ctwfriis@sdu.dk%7Cd4c0e0c8d3984c42e5c908d9533aea88% [...] org/ https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=https%3A%2F%2Fneed2know.net%2F&data=04%7C01%7Ctwfriis@sdu.dk%7Cd4c0e0c8d3984c42e5c908d9533aea88%7C9a97c27db83e4694b35354bdbf18ab5b%7C0%7C0%7C63763 [...] MDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C1000&sdata=pnJOxMgBeMR8oAEIFOTlRf3xIu08r3ynHnuiIWXdehs%3D&reserved=0 https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fintelligence-history
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/newsletter/newsletter-08.pdf
Tablets. Wir freuen uns, ICES Mitgliedern Diktiergeräte und Tablets (iPad 2020; 10,2"), ebenso wie die Transkriptionssoftware F4 (USB-Lizenz) und –Fußschalter zur Ausleihe zur Verfügung stellen zu können. Wenden [...] Webex-Link: https://uni-flensburg.webex.com/uni- flensburg/j.php?MTID=m1bd5ce04ad470773a49bd7cf22a2bfff (Passwort: ices) Welcome Forum Forschung am 22.09.2021 ICES/ZeBUSS inform about EUF research support [...] November 24th , Wednesdays, 16 – 18 h; Block course (hybrid): Dec. 13th – 14th 2021, 08 – 18 h Seminar 2: “Democracy and Education in the Age of Global Expansion of the Educational System”: Lecture course
fileadmin/content/zentren/ices/dokumente/newsletter/ices-newsletter-ausgabe-2-21.pdf
https://newsletter-web.dfg.de/sys/r.aspx?sub=15Qysy_2Ao32&tid=0-J2cbY-oKlid&link=pZzN https://newsletter-web.dfg.de/sys/r.aspx?sub=15Qysy_2Ao32&tid=0-J2cbY-oKlid&link=pO0g https://www.eubuero.de/rp-start [...] eberblick/weltwissen-%E2%80%93-strukturelle-st%C3%A4rkung-kleiner-f%C3%A4cher https://www.volkswagenstiftung.de/en/funding/our-funding-portfolio-at-a-glance/world-knowledge-%E2%80%93-structural-suppor [...] Generation 2021-2027 Neuerungen bei der Leitaktion 2 Partnerschaften und Kooperationsprojekte sowie zu den Jean Monnet-Aktivitäten: Die Leitaktion 2 wird sich im Hochschulbereich nicht grundlegend verändern