Publications

Recent publications

  • Przibilla, B., Enderle, C., Casale, G., Scheer, D., Platte, A., Melzer, C. & Leidig, T. (2025). Psychometric properties of the German Student-Specific Teacher Self-Efficacy Scale (SS-TSES-G). European Journal of Education, 60:e12879. https://doi.org/10.1111/ejed.12879
  • Müller, P. M., Behr, J., Yada, T., Eells, R., Leidig, T. & Hennemann , T. (2024). Collective teacher efficacy in context of students’ externalizing behavior problems: A systematic review. International Journal of Special Education, 39(2). https://doi.org/10.52291/ijse.2024.39.27
  • Düvelmeyer, M., Ferreira González, L., Bolz, T., Hennemann, T. & Leidig, T. (2024). Intensivpädagogische Maßnahmen im Kontext Schule: Wissenschaftliche Begleitung des Projekts U-turn. Wissenschaftliche Jahreszeitschrift Emotionale und Soziale Entwicklung (ESE) in der Pädagogik der Erziehungshilfe und bei Verhaltensstörungen, 5, 218–227. https://doi.org/10.35468/6103-15
  • Leidig, T., Hennemann, T. & Hanisch, C. (2024). PEARL – Psychische Gesundheit von Kindern und Jugendlichen in Förderschulen mit dem Förderschwerpunkt Emotionale und soziale Entwicklung. In J. König, C. Hanisch, P. Hanke, T. Hennemann, K. Kaspar, M. Martens & S. Strauß (Hrsg.), Teachers and their teaching matters – Auf die Lehrperson und ihren Unterricht kommt es an. 10 Jahre empirische Forschung im IZeF der Universität zu Köln (S. 191–210). Waxmann. https://doi.org/10.31244/9783830998761
  • Leidig, T., van Zadelhoff, F., Behr, J., Hasler, S. & Hennemann, T. (2024). Train-the-Trainer im Kontext von Fortbildungen auf dem Weg zur inklusiven Schule: Förderliche und hinderliche Aspekte aus Sicht der Moderator*innen. QfI – Qualifizierung für Inklusion, 6(1). http://dx.doi.org/10.21248/qfi.148
  • Vösgen-Nordloh, M., Kulawiak, P., Bolz, T., Koomen, H., Hennemann, T. & Leidig, T. (2024). Why not ask them? A systematic review on dyadic teacher-student relationships as perveived by student with emotional and behavioral disorders. Frontiers in Education. https://doi.org.10.3389/feduc.2024.1430959

Complete publication lists of the members of the department